اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری:

حج عبادتی برای احیای هویت شخصی انسان است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: حج عبادتی برای احیای هویت شخصی انسان و بازگشت به خود اوست.

حج عبادتی برای احیای هویت شخصی انسان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام حمید احمدی ظهر امروز در همایش عمره دانشگاهیان استان کرمان اظهار کرد: حج و عمره از عبادات فاخر اسلامی، پرچم اسلام، نشانه ایمان مردم و تعلق آن‌ها به معنویت و منابع قدرت اسلام است.

وی افزود: حج از معجزات خداوند است که مردم پس از هزاران سال این همه مشتاقانه در این سرزمین حضور پیدا می‌کنند، حج عبادت خاص و مهمی است که عمره‌گزاران باید قدر خود را دانسته و بدانند چگونه از این فرصت بی‌بدیل استفاده کنند.

احمدی تصریح کرد: ما در حیات عادی و زندگی روزمره، خود را گم کرده و دچار غفلت شده‌ایم، حج فرصتی برای بیرون آمدن از غفلت‌ها و بازگشتن به خویشتن و خودیابی است.

وی خاطرنشان کرد: حج عبادتی است که احیا کننده هویت شخصی انسان و بازگشت به خود اوست تا امر درونی ما احیا شود و زیبایی شناختی و هنر زمانی است که بتوانیم زیبایی‌های درون خود را شکوفا کرده و همه چیز را زیبا ببینیم.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات و رهنمودهای امام راحل در ارتباط با حج بیان کرد: امام در سخنان خود، در جاهای مختلف حدود 30 بار به علمای دینی تذکر داده‌اند که مناسک دینی را به مردم یاد بدهند و این امر را واجب دانسته‌اند، زیرا ما معتقد هستیم که احکام دینی براساس مصالح وضع شده‌اند.

وی افزود: امام راحل معتقد بودند که راه تضمین شده‌ای برای رسیدن به خداوند به غیر از طریق شرایع اسلام وجود ندارد و عبادت تنها وسیله و مسیر برای رسیدن به کمال است.

احمدی گفت: امام راحل فرمودند "‌حج ابعاد سیاسی و اجتماعی مختلفی دارد که این ابعاد تکمیل نمی‌شوند، مگر اینکه بعد معنوی حج به جا آورده شود".

وی با بیان اینکه بعد از سفر حج باید باور ما به توحید افزایش یابد، تصریح کرد: باید سفر ما به قصد قربت و با اخلاص باشد، باید همه حرکات و هدف ما در حج  به منظور نزدیکی به توحید و زدودن غفلت‌ها باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند، "‌مراتب معنوی حج که سرمایه حیات جاودانه است، حاصل نمی‌شود، مگر دستورات عبادی حج به طور شایسته و مو به مو انجام شود" و دلیل اینکه علما اصرار بر آموزش مناسک دارند، برای این است که این امر تضمین کننده مسیر بوده و با آن معنویت حاصل می‌شود.

وی بیان داشت: در این سفر زرق و برق‌ها و ظواهر مهم نیست، مکان‌های سرزمین وحی مکان‌های مقدسی هستند که تجلیگاه خاص رحمت خداوند و آیات الهی است.

احمدی با اشاره به آیه قران کریم در ارتباط با مکه و مسجدالحرام افزود: خداوند می‌فرماید "هرکس داخل این خانه شد، امن خواهد بود"، شرط رسیدن به این آرامش و امنیت این است که ما معرفت پیدا کرده و با اخلاص وارد این ضیافت الهی بشویم.

وی تصریح کرد: عبادت این زمینه و کارکرد را دارد که انسان را از ابزار و شیء شدن خارج کرده و او را از غفلت بیرون آورد.

احمدی خاطرنشان کرد: باید قبل از سفر خود را آماده کنیم و یکی از مقدمات سفر حلالیت طلبیدن است، باید کینه و حسادت را کنار گذاشته و برای ورود به حریم کبریایی ناراحتی‌ها را رفع و دین خود را ادا کنیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول