اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حج و زیارت گلستان خبر داد

اعزام 12 هزار زائر از گرگان به حج عمره

خبرگزاری فارس: مدیر کل حج و زیارت استان گلستان گفت: در مرحله اول حج عمره امسال 12 هزار و 250 نفر از گرگان به مقصد جده و مدینه با دو پرواز ایرلاین ایران و ایرلاین سوریه اعزام خواهند شد.

اعزام 12 هزار زائر از گرگان به حج عمره
مهدی شیخی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: 26 دفتر در سطح استان با آمادگی قبلی وارد عمل شدند و در هر یک از دفاتر، یک ناظر می‎تواند از آموزش‌ها و توصیه‎های لازم برخوردار شود.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام زائران از روز گذشته در دفاتر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دفاتر سراسر استان از طریق چهار بازرس ویژه نظارت می‎شوند تا حقی از زائران ضایع نشود.
مدیر کل حج و زیارت استان گلستان تصریح کرد: از مدیران دفاتر خواسته شده تا با نهایت فروتنی و اخلاق، امکانات مورد نیاز زائران را فراهم کنند که خوشبختانه اطلاعات به ‎دست آمده این امر را تائید می‎کند.
شیخی بیان داشت: اسامی حدود 5 هزار و 37 نفر از افراد ثبت‎نام شده در سیستم حج و زیارت وارد شده است که از طریق سازمان مرکزی تهران قابل رویت خواهد بود.
وی از زائرانی که تاکنون موفق به ثبت‎نام نشده‎اند خواست تا هر چه زودتر به امر ثبت‎نام اقدام کنند و ابراز داشت: امیدواریم تا اواخر هفته آینده که آخرین مهلت ثبت‎نام است 6 هزار و 500 نفری که قرار است به این جمع بپیوندند جذب شوند.
مدیر کل حج و زیارت استان گلستان عنوان کرد: زائران ملزم هستند 48 ساعت بعد از ثبت‎نام اولیه برای ثبت‎نام قطعی خود اقدام کنند در غیر این صورت به‎صورت سیستمی معاف خواهند شد و نفرات بعدی در لیست قرار می‎گیرند و این افراد ناچار می‎شوند مجددا برای ثبت‎نام خود اقدام کنند لذا شانس پرواز انتخابی خود را از دست داده و باید در جاهای باقیمانده ثبت‎نام کنند.
شیخی در خصوص اقلام بانک‎های ملی و ملت برای زائران گفت: براساس سندهای مشمول بانک ملت حدود 41 هزار و 200 نفر اقلام باز و 546 نفر اقلام اسناد قبلی بانک ملی داریم که اگر زائران هر چه زودتر ثبت‎نام کنند باید بالای 17 تا 18 هزار اعزام داشته باشیم و سعی‎مان بر این است تا این رقم را به مرز 20 هزار نفر برسانیم.
وی در ادامه به آموزش زائران اشاره کرد و اظهار داشت: سه جلسه آموزشی برای زائران خواهیم داشت که مناسک، مسائل اجرایی و باید و نبایدهای سفر و آنچه که زائران باید بدانند آموزش خواهیم داد به طوری که در سال گذشته 27 نشست جمعی با زائران داشتیم و امسال نیز سعی داریم در قالب همایش شرق استان، مرکز استان همچنین غرب استان علاوه بر سه جلسه آموزشی، آنها را در جریان آنچه که باید قرار بگیرند قرار دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول