اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

اجرای 68 پروژه تحقیقاتی در منطقه جیرفت و کهنوج

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج گفت: با همکاری 18 پژوهشگر، 68 پروژه تحقیقاتی و سه پروژه تحقیقی ترویجی در منطقه جیرفت و کهنوج در دست اجراست.

اجرای 68 پروژه تحقیقاتی در منطقه جیرفت و کهنوج
پیمان نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی منطقه جیرفت و کهنوج در سال گذشته تعداد 70 فقره پروژه تحقیقاتی در دست اجرا داشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 17 فقره آن اتمام یافته است، افزود: همچنین 15 فقره پروژه تحقیقاتی و سه پروژه تحقیقی ترویجی برای اجرا به تصویب رسیده است.
نامور گفت: با همکاری 18 پژوهشگر، 68 پروژه تحقیقاتی و سه پروژه تحقیقی ترویجی در منطقه جیرفت و کهنوج در دست اجرا است.
نامور تصریح کرد: بیشترین تعداد پروژه‌های تحقیقاتی مربوط به بخش‌های تحقیقاتی اصلاح و تهیه نهال و بذر و گیاه‌پزشکی است.
وی با اشاره به موضوع تحقیق‌ها عنوان کرد: موضوع این پروژه‌ها عمدتاً شامل محصولات مرکبات، ذرت، یونجه، خیار، کنجد، گیاهان زینتی، پیاز و سایر سبزیجات هستند.
نامور بیان داشت: تهیه، تدوین و انتشار 20 مورد گزارش نهایی پروژه‌های تحقیقاتی خاتمه یافته و ارسال آن‌ها به مؤسسه‌های تحقیقاتی ذیربط نیز انجام گرفته است.
وی ابراز داشت: تهیه، تدوین و انتشار مجموعه گزارش‌های پژوهشی سال 88 و جمع‌آوری و تنظیم گزارش‌های پژوهشی سال 89 بخش‌های تحقیقاتی مرکز از اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال جاری است.
نامور گفت: انتشار شش فقره نشریه و پوستر ترویجی، تهیه و تدوین 9 فقره نشریه ترویجی جدید و برگزاری چهار مراسم روز مزرعه محصولات مختلف از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به عملکرد شش ماهه محققان این مرکز اذعان داشت: محققان و اعضای هیئت علمی این مرکز در نیمه نخست سال جاری پنج فقره مقاله در مجله‌های نمایه شده در ISI، سه مقاله در مجله‌های علمی پژوهشی داخلی و 20 مقاله در کنگره‌ها و همایش‌های ملی ارائه و چاپ کرده‌اند.
نامور بیان داشت: کنترل و گواهی بذر بیش از 2 هزار هکتار مزارع گندم، 200 هزار اصله نهال مرکبات منطقه و تهیه دستورالعمل فنی نهالستان‌های مرکبات جنوب استان کرمان از دیگر فعالیت‌های این مرکز در شش ماهه نخست سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل فنی ردیابی و کنترل پسیل مرکبات در جنوب استان کرمان، راهکارهای بهبود تولید کنجد در منطقه از نظر مسائل خاک و آب و انجام بیش از 15 مورد مصاحبه‌های رادیویی با صدای مرکز کرمان از جمله سایر اقدامات انجام شده، طی شش ماهه اول سال جاری در این مرکز است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول