اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مصوبه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای به‌زودی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرکز تحقیقاتی پزشکی هسته‌ای روند اخذ مصوبه قطعی از وزارتخانه را گذرانده و بزودی این مصوبه صادر می‌شود.

مصوبه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای به‌زودی صادر می‌شود
مریم ‌روانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: همانند سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توانست رتبه سوم پژوهش را در بین دانشگاه‌های تیپ سه کسب کند.
مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مجله طب جنوب نیز توانست رتبه خود را حفظ کند و به عنوان یک مجله درجه یک در بین مجلات علمی پژوهشی شناخته شود و انتظار داریم با ارتقای این مجله در آینده نزدیک اعتبار بین‌المللی برای آن ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای سه مرکز تحقیقاتی است که زمینه قانونی راه‌اندازی پژوهشکده را در این دانشگاه فراهم کرده است.
مدیر امور تحقیقات و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این مراکز تحقیقاتی را شامل طب گرمسیری و عفونی خلیج فارس، پزشکی هسته‌ای و زیست فناوری دریایی خلیج فارس ذکر کرد.
روانی‌پور با اشاره به برخورداری مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی خلیج فارس از مصوبه قطعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقاتی پزشکی هسته‌ای نیز روند اخذ مصوبه قطعی از این وزارتخانه را گذرانده و بزودی این مصوبه صادر می‌شود.
وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی با دریافت مصوبه قطعی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزون بر برخورداری از ردیف بودجه‌ای، دارای مجوز ردیف استخدامی نیز می‌شوند.
مدیر امور تحقیقات و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هرچند اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های هم‌ رتبه مطلوب است، اما به دلیل اهمیت اجرای طرح‌های پژوهشی در ارتقای سطح سلامت پایدار جامعه باید نسبت به این بخش اهتمام بیشتری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.
وی گفت: بودجه پژوهشی سال تحصیلی جاری این دانشگاه سه میلیارد و 750 میلیون ریال است.
روانی‌پور ادامه داد: با توجه به نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مقوله پژوهش، در شورای سیاست‌گذاری این دانشگاه مصوب شده نیم تا سه درصد بودجه دانشگاه به جز برخی ردیف‌های خاص به هزینه‌های پژوهشی اختصاص یابد.
وی یادآور شد: این اقدام موجب سرعت بخشی در اجرای طرح‌های مهم حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، غذا و دارو برای ارتقای سلامت جامعه می‌شود.
روانی‌پور با اشاره به طرح‌های پژوهشی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مطالعات اپیدولوژیک آینده نگری در مورد بررسی شیوه بیماری‌های قلبی و عروق استان بوشهر، پوکی استخوان درزنان، ترکیبات ضد سرطانی و ضد میکروبی از موجودات دریایی خلیج فارس، بررسی بیماری‌های متابولیک شایع از جمله دیابت و بیماری‌های تیروئید، شناسایی و بررسی ظرفیت دارویی گیاهان بومی منطقه از جمله طرح‌های در دست اجراست.
وی عنوان کرد: در مرکز تحقیقات زیست‌فناوری خلیج فارس پروژه‌های عمده‌ای در حال اجراست که به عنوان مثال شناسایی پتانسیل دارویی گیاهان بومی منطقه، جانوران خلیج فارس همچنین در زمینه پزشکی هسته‌ای پروژه بررسی و یافتن شیوه‌های جدید تصویربرداری هسته و مولکولی را دنبال می‌کنیم که نتایج آن می‌تواند کاربردهای خوبی برای حوزه درمان داشته باشد.
روانی‌پور اذعان داشت: ما به مناسبت هفته پژوهش با همکاری اعضای هیئت علمی و معاونت‌های مختلف دانشگاه سعی کردیم پروژه بزرگ سلامت سالمندان بوشهر را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم در آینده نتایج شاخص‌های مرتبط با سلامت سالمندان را با جزئیات منتشر کنیم و برنامه‌های متناسب با این شاخص‌ها را تدوین کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول