اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

تشکیل مرکز تحقیقات علمی پژوهشی مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: باید در استان بوشهر مرکز تحقیقات علمی، پژوهشی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه‌های استان تشکیل شود.

تشکیل مرکز تحقیقات علمی پژوهشی مبارزه با مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسین جهانبخش دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: رویکرد ما در مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه و تلاش برای افزایش کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر است.
وی افزود: شبکه‌هایی که در دنیا علیه نظام اسلامی توطئه‌چینی می‌کنند از اعتیاد نیز به عنوان حربه‌ای در این راه استفاده کرده و درصدد به انحراف کشیدن جوانان ما هستند.
استاندار بوشهر خواستار تشکیل مرکز تحقیقات علمی و پژوهشی در استان برای مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه‌های استان بوشهر شد.
جهانبخش بیان کرد: پیشگیری رویکردی اثربخش‌تر از درمان در موضوع اعتیاد بوده و یکی از استراتژی‌های دشمن در جنگ نرم نیز اعتیاد است.
وی بر ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: وزارت بهداشت از یک‌ماه قبل غربالگری دانشجویان در ارتباط با اعتیاد و بیماری‌های روانی را آغاز کرده و نتایج آن تا یک‌ماه آینده مشخص می‌شود.
غلامرضا حیدری افزود: این غربالگری را از سال آینده نیز برای سایر دانشگاه‌های استان بوشهر نیز اجرا می‌کنیم.
وی بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، سیگار کشیدن در دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع شده و کمیته انضباطی تنبیهاتی تا مرز اخراج را نیز در نظر گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز گفت: جای تحقیقات در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر خالی است.
ساسان قاسمی افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم و ایجاد مرکز تحقیقات علمی در این زمینه یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه نیاز به مرکز تحقیقاتی و مشاوره پیشگیری از مصرف مواد مخدر داریم، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد بوشهر آمادگی همکاری در راه‌اندازی این مرکز را دارد.
قاسمی گفت: این مرکز می‌تواند در بهینه‌سازی طرح‌های پیشگیری از اعتیاد موثر عمل کند.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول