اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

ولایت فقیه شرط تحقق احکام دینی است

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شرط تحقق احکام دینی در جامعه اطاعت و حرکت در مسیر ولایت فقیه است.

ولایت فقیه شرط تحقق احکام دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه جلوه‌های بصری در حریم اماکن زیارتی نقش مهمی دارند، اظهار داشت: با توجه به تشرف زائران بسیاری از طوایف و مذاهب مختلف به اماکن زیارتی، وجود تصاویر بعضی از اشخاص به‌عنوان عناصر نامطلوب و منفور جامعه در صحن‌ها و حریم این اماکن بازتاب خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه یک پست سیاسی و دینی است، افزود: اگر جامعه از مسیر حقیقی ولایت منحرف شود و اصل ولایت فقیه در جامعه تحقق پیدا نکند جامعه تباه می‌شود.
سعیدی شرط تحقق احکام دینی را تکیه بر اصول ولایت دانست و عنوان کرد: رعایت حلال و حرام، تقویت بعد عبادی جامعه، افزایش تلاش مسئولین و ابتکارات و افتخارات ملی به برکت ولایت‌پذیری مردم جامعه و پیروی از ولی جامع‌الشرایط است.
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: دلیل سوءاستفاده بعضی افراد از موقعیت‌های شخصی و اجتماعی خود در غصب و استفاده شخصی از اموال وقفی و موقوفات، دوری از ولایت بوده است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) قم با اشاره به پیشرفت معنوی قابل توجه جامعه نسبت به قبل از انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسئولان و نهادها موظفند با همسو کردن تفکر، زبان، قلم، قدم و گسترش تعاملات برای طهارت جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: احیای موقوفات و حقوق افرادی که در رژیم گذشته باطل شده است نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سعیدی یادآور شد: تقدیر، تکریم و تشویق واقفین و خیرین نیز از وظایفی است که همگان باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول