اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی سمنان خبر داد

زمینه‏سازی برای حضور هنرمندان سمنانی در سایر کشورها

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پیگیری‏های این اداره‌کل به منظور زمینه‏سازی برای حضور هنرمندان سمنانی در سایر کشورها و ارائه محصولات تولیدی این استان خبر داد.

زمینه‏سازی برای حضور هنرمندان سمنانی در سایر کشورها
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی عصر امروز در نشستی با شماری از هنرمندان صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: تلاش‏های خوبی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برای دریافت فضای رایگان در سایر کشورها به منظور حضور هنرمندان صنایع دستی این استان و ارائه تولیدات آنها انجام شده است.
وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در راستای اهداف ذاتی خود و به منظور حمایت از هنرمندان این استان برنامه‏های متنوعی را در دستور کار دارد و فعالیت‏های خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای دریافت فضای رایگان در سایر کشورها به منظور حضور هنرمندان صنایع دستی این استان را یکی از این اقدامات ذکر کرد.
یزدانی گفت: این اداره‌کل تمام تلاش خود را بر این قرار داده است که صنایع دستی و هنرهای بومی استان سمنان احیا و معرفی شود.
وی یادآور شد: در همین راستا، پایگاه اینترنتی خاصی برای معرفی و بازاریابی تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در دست راه‏اندازی و ارائه خدمت است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان همچنین راه‏اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی ارائه محصولات تولیدی صنایع دستی در این استان را یکی دیگر از برنامه‏های این اداره اعلام کرد.
یزدانی خواستار تلاش همه دست‏اندرکاران این بخش به منظور اعتلای هنر صنایع دستی در استان سمنان و معرفی آن به مردم سایر نقاط شد و از هنرمندان خواست تا وحدت خود را همواره حفظ کنند.
وی اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی همواره دغدغه‏ها و مشکلات خاصی دارند که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان کوشیده است تا در راستای رفع آنها تا آنجا که می‏تواند، گام بردارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یکی از اقداماتی که در این حوزه در دستور کار قرار دارد و به زودی اجرایی می‏شود، راه‏اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی ارائه محصولات صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان سمنانی است.
یزدانی از اقدامات انجام شده برای در اختیار گرفتن زمین مورد نیاز در راستای راه‏اندازی این نمایشگاه و فروشگاه گفت و ادامه داد: پس از بررسی‏های کارشناسی و نیازسنجی و نیز در نظر گرفتن محدودیت‏های موجود، زمین‏های اطراف ساختمان موزه سمنان برای راه‏اندازی این نمایشگاه و فروشگاه پیش‏بینی شده است.
وی یادآور شد: اگر هنرمندان صنایع دستی استان سمنان نداشتن وحدت و انسجام را کنار بگذارند و اتحادیه منسجم استانی تشکیل دهند، می‏توانند از این خدمت بهره‏مند شوند.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول