اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال صورت گرفت

کاهش 37 درصدی صادرات صنایع دستی همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال صادرات صنایع دستی همدان 37 درصد کاهش داشت.

کاهش 37 درصدی صادرات صنایع دستی همدان
اسدالله بیات امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان از کاهش 37 درصدی صادرات صنایع دستی همدان خبر داد و افزود: در 9 ماهه سال جاری 18 میلیون و 205 هزار و 27 دلار صادرات صنایع‌ دستی در همدان صورت گرفت در حالی که در مدت مشابه سال قبل این میزان 28 میلیون و 855 هزار و 563 دلار بود.
وی بیان داشت: در 9 ماهه سال جاری صادرات رسمی صنایع ‌دستی به میزان 17 میلیون و 616 هزار و 107 دلار شد که به کشورهای فرانسه، سوئد، قطر، عراق، هلند، امارات، ترکیه و پاکستان صادر شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: صادرات غیر رسمی صنایع‌ دستی همدان با 588 هزار و 920 دلار از مبدأ بندر گناوه به امارات متحده عربی، ایتالیا، عراق و آمریکا صورت گرفت.
وی ادامه داد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه، گل مصنوعی، فرش دستباف، سنگ حکاکی شده، میز فلزی فرفوژه، مجسمه پلی استر، گلدان فلزی، مبلمان و آئینه با قاب از جمله اقلام صادراتی همدان به صورت رسمی بود که به جهانیان عرضه شد.
بیات خاطرنشان کرد: صادرات صنایع دستی در آذر ماه سال جاری یک میلیون و 334 هزار و 878 دلار صورت گرفت که در مدت مشابه سال قبل این میزان، 2 میلیون و 407 هزار و 309 دلار بود.
وی یادآور شد: صادرات رسمی آذر ماه یک میلیون و 295  هزار و 958 دلار و صادرات غیر رسمی 38 هزار و 920 دلار بود که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 44.5 درصدی برخوردار بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در آذر ماه سال جاری فرانسه، سوئد، قطر، عراق، هلند، امارات، ترکیه و پاکستان میزبان اقلامی چون سفال، مجسمه پلی استر، شیشه دست‌ساز، مجسمه، فرش دستباف، گلدان فلزی، مبلمان و آئینه با قاب به صورت رسمی بوده است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به صادرات غیر رسمی صنایع دستی همدان در آذر ماه امسال نیز اظهار کرد: سفال، مرواربافی، نازک کاری چوب، رودوزی‌های سنتی و چرم برای شرکت در نمایشگاه‌ به مقصد ایتالیا، عراق و آمریکا صادر شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول