اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل سمنان:

کاهش تلفات و صدمات تصادفات عزمی ملی می‏خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان تاکید کرد: برای اینکه به خوبی بتوانیم تلفات و صدمات ناشی از وقوع تصادفات رانندگی را در این استان کاهش دهیم، همه باید عزم خود را جزم کنند.

کاهش تلفات و صدمات تصادفات عزمی ملی می‏خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، داود سعدی عصر امروز در نخستین دوره آموزش موتورسواران در شاهرود اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‏تواند در بخش کاهش خسارت‏های ناشی از سوانح رانندگی به جایی برسد و در این راه پر پیچ و خم همراهی مردم و نهادینه شدن فرهنگ ترافیک ضروری است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان ادامه داد: هدف همه مسئولان و دست‏اندرکاران ذی‏ربط در این بخش، ارتقای ایمنی راکبان موتورسوار و پیشگیری از وقوع هرگونه تصادف و تلفات جاده‌ای است که باید به آن بیشتر توجه شود.
سعدی در ادامه افزود: رعایت نکردن قوانین و مقررات عبور و مرور و فرهنگ‏سازی نکردن در حوزه ترافیک از جمله مشکلاتی است که امروز در جامعه ایرانی با آن مواجه هستیم و بی‏شک باید دانست که بی‌تفاوتی مشکلاتی را گریبان‌گیر جامعه می‌کند که چندان خوشایند نیست.
وی ادامه داد: هنگامی که بر اثر سانحه رانندگی برای خانواده‏ای مشکلی ایجاد می‏شود، برای سال‌ها اثرات منفی آن بر خانواده و اجتماع تاثیرگذار خواهد بود و این بار برای همیشه بر دوش همه سنگینی می‌کند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان تصریح کرد: هر ساله آمارها نشان می‏دهد که رقم قابل توجهی از کشته‏شدگان سوانح رانندگی در جاده‏ها، راکبان موتورسوار هستند که باید بالاخره روزی برای این واقعه فکری اساسی شود.
سعدی اضافه کرد: همانطور که همه می‏دانند موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه‏ای است که ایمنی کمی در آن وجود دارد و در کوچک‏ترین برخوردی، حادثه‏ای سخت ایجاد می‏کند.
وی ادامه داد: رانندگان موتورسیکلت‏ها متاسفانه در بیشتر مواقع به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی و بی‏توجهی به قوانین عبور و مرور هنگامی که دچار سانحه می‏شوند، بر اثر ضربه مغزی جان خود را از دست می‏دهند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان اضافه کرد: در راستای سیاست‏های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏ای که همواره به دنبال کاهش آمار سوانح جاده‏ای بوده، توجه دادن بیشتر رانندگان به خطرات رانندگی و موارد ایمنی همواره در سرلوحه برنامه‏های این اداره‌کل قرار دارد.
سعدی اضافه کرد: ایمن‏سازی راه‏های روستایی و محورهای مواصلاتی سیاست اصلی سازمان راهداری کشور بوده و به همین خاطر برنامه‏های متنوعی در استان سمنان در این بخش تدوین شده است.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول