اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبر داد:

فعالیت 10 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از فعالیت 10 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر این استان خبر داد.

فعالیت 10 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحسین علی اکبری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماهه امسال جا‌به‌جایی کالا در استان زنجان 18 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای تاثیر خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: بدون شک هدفمند کردن یارانه‌ها فرصتی طلایی برای بهبود سیستم حمل و نقل کشور بوده و استان زنجان نیز جزو استان‌هایی است که با کمترین مشکل توانست طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را در بخش حمل و نقل اجرا کند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از 201 کیلومتر راه اصلی و 774 کیلومتر راه فرعی وجود دارد، افزود: در یک نگاه همه جانبه 1.9 درصد از راه‌های کشور در استان زنجان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در استان بیش از 67 شرکت حمل و نقل کالا فعالیت دارند، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال سه میلیون و 700 هزار تن کالا در استان زنجان جابه‌جا شده است.
علی‌اکبری با اشاره به اینکه عمده‌ترین کالاهای جا‌به‌جا شده در استان، خاک معدنی، سنگ آهن، سیلیس، سیمان، گندم و شمش آهن بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 218 دستگاه انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین باری وارد ناوگان حمل و نقل کالای استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از 38 شرکت حمل و نقل فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و 86 هزار مسافر در استان جا‌به‌جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
وی افزود: امسال دومین مرکز پیشرفته معاینه فنی مکانیزه وسایل نقلیه سنگین در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.
علی‌اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 مجتمع خدماتی و رفاهی و یک پایانه بار خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون 56 فقره موافقت اصولی احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در محورهای ارتباطی استان صادر شده که از این تعداد 21 مجتمع در حال احداث است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان یادآور شد: حدود 3.6 درصد از سهم مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کشور در استان زنجان قرار دارد.
وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال کلنگ‌زنی دو مجتمع خدماتی و رفاهی شهر شادی پارسیان و همچنین سپهر سالار دو، در کیلومتر 23 و کیلومتر 99 آزاد راه زنجان به قزوین به دست استاندار زنجان به زمین زده شده است.
علی‌اکبری به وضعیت آموزش شاغلان در بخش حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار و 310 نفر از رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای استان در کلاس‌های آموزشی حین خدمت شرکت کرده‌اند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: رانندگانی که در کلاس‌های آموزشی حین خدمت قوانین راهنمایی و رانندگی شرکت کرده‌اند، دوره آموزشی قوانین و مقررات، اخلاق حرفه‌ای، سلامت شغلی و نحوه حمل مواد خطرناک را دیده‌اند.
وی هدفمندی یارانه را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان زنجان به ویژه در سال‌های اخیر عنوان کرد.
علی‌اکبری با اشاره به حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: حمل و نقل در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان امروز نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و تاریخ و تمدن‌های بزرگ هم حکایت از آن دارد که در قرون و اعصار گذشته برخورداری از شبکه حمل و نقل کارآمد یکی از عوامل زمینه ساز توفیق تمدن‌ها در عرصه‌های تولید و بازرگانی داخلی و خارجی بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان افزود: ایران نیز بخشی از اقتدار تاریخی خود را مدیون جغرافیای خود و نظام توانمند و انعطاف ‌پذیر حمل و نقل است.
وی گفت: طرح جدید نوسازی در راستای ارتقای حمل و نقل سریع، ایمن و مطمئن کالا و سفرهای جاده‌ای و به منظور جلوگیری از اتلاف سوخت با همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل تدوین شده و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح با شرکت‌های خودرو ساز در مرکز به عمل آمده است.
علی‌اکبری با بیان اینکه همه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام و نوسازی ناوگان خود با مراجعه با نمایندگی‌های فروش خودرو اقدام کنند، خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای خارج کردن خودرو فرسوده از رده متناسب با نوع وسیله نقلیه از کمک‌های بلا عوض اعطایی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول