اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم خبر داد:

تصویب طرح تربیت معلم در حوزه علمیه قم

خبرگزاری فارس: مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تصویب طرح تربیت معلم دینی در این مجمع خبر داد.

تصویب طرح تربیت معلم در حوزه علمیه قم
حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا در حاشیه برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی منکر معاونین و مربیان پرورشی مدارس کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت حوزه‌ها در آموزش و پرورش این طرح تصویب شده‌ است.
وی با اشاره به تعامل و همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه افزود: این طرح پس از تأیید مدیریت حوزه در مدارس اجرا می‌شود.
رئیس دفتر جامعه مدرسین قم با استناد به حدیثی از اهل بیت‌ (ع) ترک امر به معروف را عامل مسلط شدن افراد شرور بر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمان دیگر خداوند استغاثه و کمک مردم را پاسخ نمی‌دهد.
سقای بی‌ریا با اشاره به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: مرحله اول آن عام و برای همه افراد جامعه و مرحله دوم بازگویی فلسفه هنجارهای الهی برای مخاطب است.
به گفته وی مخاطب امر به معروف و نهی از منکر در صورت بیان فلسفه اجرا و ترک هر امری، آن را با جان و دل می‌پذیرد.
وی بخش تذکر لسانی را با توجه به تأکید مقام عظمای ولایت وظیفه همگانی دانست و افزود: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید با مردم درگیر شد و قانونی شدن برخی از هنجارهای الهی یکی دیگر از ابزارهای اجرای این دو فریضه است.
سقای بی‌ریا افزود: بازگویی فلسفه هنجارهای الهی می‌تواند از طریق برگزاری کلاس‌های درس، جلسات سخنرانی و تبلیغات طلای و فضلا انجام شود.
مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: بخش دیگری از هنجارهای الهی از طریق گروه‌های منسجم در سازمان‌های خاص می‌تواند اجرا و نهادینه شود.
به گفته وی حوزه‌های علمیه یکی از این سازمان‌ها است که دین را در جامعه گسترش داده و مردم را دعوت را به خیر و نهی از منکر می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول