اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی خبر داد

ساماندهی تانکرهای حمل فاضلاب در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تانکرهای حمل فاضلاب در این استان توسط این شرکت ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی تانکرهای حمل فاضلاب در خراسان شمالی
سید ابراهیم علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: البته این شرکت به تنهایی متولی این کار نبوده و سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری نیز در این زمینه مسئولیت دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی تانکرهای حمل فاضلاب در این استان افزود: در اجرای این طرح تانکرهای حامل فاضلاب صرفا باید در محل خاصی اقدام به تخلیه کنند.
علوی همچنین با تأکید بر اینکه تخلیه هرگونه فاضلاب در فاضلاب شهری ممنوع است، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک شهروندان مراتب را به شرکت آب و فاضلاب استان گزارش کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب در بجنورد و افزایش شمار مشترکان از عموم آنان خواست تا از ریختن زباله و مصالح ساختمانی به درون شبکه فاضلاب از طریق دریچه‌ها خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی و سینک ظرفشویی مکان‌های ورود زباله به شبکه فاضلاب شهری بوده که سبب گرفتن سیفون می‌شوند، خاطر نشان کرد: تعبیه توری‌ها و صافی مناسب در این محل‌ها از پس دادگی فاضلاب به داخل منازل جلوگیری می‌کند.
وی همچنین با تأکید بر خودداری از وصل کردن غیرمجاز فاضلاب منازل یا اماکن مجاوز به سیفون منازل گفت: این اقدام منجر به گرفتگی و پس زدگی فاضلاب به داخل منازل می‌شود.
علوی با اشاره به فصل زمستان و بارندگی تصریح کرد: شبکه فاضلاب صرفاً برای فاضلاب خانگی طراحی شده و ظرفیت آب‌های سطحی و آب باران پشت بام و حیات منازل را ندارد.
وی اضافه کرد: در صورت وصل غیرمجاز آب‌های باران به شبکه ممکن است در زمان بارندگی شدید،  فاضلاب به داخل منازل شهروندان پس زده شود، از این رو شهروندان از هدایت آب باران و برف از طریق شبکه فاضلاب و همچنین دریچه‌ها خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد تا از ریختن سم‌ها به داخل شبکه فاضلاب خودداری کنند زیرا این اقدام منجر به مختل شدن فرآیند تصفیه بیولوژی فاضلاب می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول