اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تکمیل 440 واحد مسکونی مددجویان تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از تکمیل 440 واحد مسکونی مددجویان تا پایان امسال خبر داد.

تکمیل 440 واحد مسکونی مددجویان تا پایان امسال
حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در پی مصوبه هیئت دولت در سال 88 مبنی بر ساخت 200 هزار واحد مسکونی طی سه سال برای معلولان و مددجویان فاقد مسکن و پیرو آن ابلاغ سهمیه‌های استانی، کار پیگیری اجرای این طرح که به نام طرح نهضت تامین مسکن معلولان و مددجویان نامگذاری شد، در این استان آغاز شد.
وی افزود: طی فراخوان صورت گرفته 4 هزار و 200 نفر از معلولان و مددجویان فاقد مسکن از بهزیستی این استان تقاضای دریافت خدمت مسکن کردند که با توجه به این تعداد، 810 واحد در سال 89 و 1184 واحد در سال 90 به این استان سهمیه اختصاص یافت.
به گفته سعیدی، همکاری اداره‎کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اداره‌کل بهزیستی در راستای اجرای این طرح بسیار خوب و قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه تأمین مسکن بیش از 50 درصد هزینه‌های یک خانوار را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: بر همین اساس اداره‌کل بهزیستی در راستای حل این مشکل و تأمین سرپناه مناسب، برای معلولان تحت پوشش اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس این طرح زمین موردنیاز برای احداث این واحدها به صورت رایگان توسط سازمان مسکن و شهرسازی این استان تأمین خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس این طرح و با تصویب هیئت دولت برای احداث هر واحد مسکونی 200 میلیون ریال تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد از طریق بانک مسکن تامین و پرداخت خواهد شد.
سعیدی افزود: در تفاهمنامه موضوع این طرح همچنین مشکل ضمانت معلولان نیز برطرف شده و خود واحد مسکونی احداثی به عنوان تضمین بازپرداخت اقساط لحاظ خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان امسال 440 واحد مسکونی از این تعداد تکمیل و در اختیار جامعه هدف فاقد مسکن قرار خواهد گرفت. 
وی با تأکید بر ضرورت حفظ شأن جامعه هدف بهزیستی در جامعه گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته با سازمان مسکن و شهرسازی این استان، به منظور جلوگیری از ایجاد بلوک‌های ویژه معلولان، در احداث این واحدهای مسکونی از قطعات پراکنده در میان سایر قطعات متقاضیان عادی استفاده می‌شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عمده‌ترین مشکل را در راستای اجرای این طرح تامین سهم آورده از سوی مددجویان و معلولان عنوان کرد و گفت: اگرچه با اختصاص 14 میلیارد ریال بخشی از این نیاز تامین شد اما با توجه به ناکافی بودن آن و عدم بضاعت مددجویان و معلولان، تامین هزینه مازاد بر تسهیلات پرداختی همچنان به عنوان یک مشکل در این استان باقی است.
وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم نوعدوست و نیکوکار به‌زودی شاهد رفع آن و تامین سرپناه تعدادی دیگر از هموطنان نیازمند باشیم.
سعیدی، همچنین گفت: وزیر مسکن و شهرسازی طی دو سفر خود به این استان در سال گذشته به ترتیب دستور تامین یارانه آماده‌سازی 228 و 441 واحد مسکونی مددجویان و معلولان بهزیستی را از محل اعتبارات ستادی وزارت مسکن صادر کردند.
وی افزود: در همین راستا برای پرداخت هزینه‌های آماده‎سازی هر واحد 5 میلیون ریال اختصاص یافت که اعتبار موضوع هر دو سفر اول و دوم وزیر مسکن و شهرسازی تامین شده و در راستای آماده‌سازی واحدهای مسکونی جامعه هدف بهزیستی هزینه خواهد شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول