اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

نظام اسلامی ایران امروز در جهان می‌درخشد

خبرگزاری فارس: مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: نظام اسلامی ایران امروز در جهان می‌درخشد و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

نظام اسلامی ایران امروز در جهان می‌درخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی آیت‌الله مقتدایی در همایش علما، فضلا و روحانیان آذربایجان غربی مقیم شهر قم با گرامیداشت روز 19 دی سالروز قیام مردم قم علیه رژیم ستم‌شاهی اظهار داشت: این قیام سبب آغاز نهضت عظیم مردم ایران علیه رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی ایران امروز در جهان می‌درخشد و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.
این مسئول با تقدیر از برگزاری همایش علما، فضلا و روحانیان آذربایجان غربی مقیم شهر قم این همایش را در راستای همدلی و همراهی علما و طلاب موثر ارزیابی کرد.
مقتدایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر از آذربایجان غربی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، گفت: با توجه به نیاز استان برای حضور علما و طلاب و بهره‌گیری مردم از وجود روحانیت در استان نیاز است علما و طلاب استان علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه قم روزهایی از سال را نیز برای تبلیغ علوم دینی در استان خود حضور یابند.
آیت‌الله مقتدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیان شیعه و سنی کرمانشاه، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بر حضور علما، روحانیان و طلاب قم در شهرهای خود برای تبلیغ علوم دینی تاکید دارند.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور تحصیل در حوزه‌های علمیه را نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: حضور اساتید برجسته و روحانیان در شهرهای مختلف سبب تقویت حوزه های علمیه و تشویق جوانان برای جذب در حوزه‌ها و تحصیل علوم دینی می‌شود.
آیت‌الله مقتدایی در ادامه از حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی از حوزه‌های علمیه استان در راستای تقویت مبانی دینی و فرهنگی در استان تقدیر کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی نیز گفت:  در حال حاضر هشت حوزه علمیه در استان فعال هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قهرمانی با اشاره به نقش علما و روحانیان در توسعه و تبلیغ مبانی دینی و اسلامی در جامعه گفت: با توجه به شرایط خاص استان نیازمند حضور علما و روحانیان برای تبلیغ علوم دینی و اسلامی در مراکز فرهنگی و تدریس در حوزه‌های علمیه استان هستیم.
وی با اشاره به فعالیت 110 نفر از روحانیان در قالب طرح هجرت در استان افزود: با وجود حضور این افراد برای تبلیغ مبانی دینی در استان نیازمند حضور بیشتر علما، روحانیان و طلاب استان در مناطق مختلف آذربایجان غربی هستیم.
این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه استان اظهار داشت: در حال حاضر هشت حوزه علمیه در شهرهای ارومیه،‌ماکو، خوی، شاهین‌دژ ‍، سلماس، نقده، تکاب و میاندوآب در استان فعال است که 730 طلبه در این حوزه‌ها مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
همایش علما، فضلا و طلاب استان آذربایجان غربی مقیم قم برگزار شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول