اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات لرستان در جمع خبرنگاران:

35 داوطلب لرستانی رد یا عدم احراز صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات لرستان از رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت 35 نفر از داوطلبان شرکت در نهمین دوره مجلس توسط هیئت‌های اجرایی لرستان خبر داد.

35 داوطلب لرستانی رد یا عدم احراز صلاحیت شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: 24 نفر از داوطلبان نمایندگی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان لرستان از سوی هیئت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه استان رد صلاحیت شده‌اند.
وی افزود: همچنین صلاحیت 11 داوطلب نمایندگی دیگر نیز از سوی هیئت‌های اجرایی انتخابات در استان لرستان احراز نشده است.
رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: معترضان به رای هیئت‌های اجرایی می‌توانند در سه روز آینده شکایت خود را تسلیم هیئت نظارت استان کنند.
وی با اشاره به اینکه 164 نفر به عنوان نامزد انتخابات در لرستان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آمار رد صلاحیت شده‌ها و عدم احراز صلاحیت شدگان از طرف هیئت‌های اجرایی قطعی نیست و ممکن است در هیئت نظارت استان کسانی که رد صلاحیت و کسانی که جزو عدم احراز صلاحیت‌ها هستند، صلاحیت آنها تایید و کسانی که توسط هیئت‌های اجرایی صلاحیت آنها تایید شده است، رد صلاحیت شوند.
شریعت‌نژاد گفت: تاکنون هشت نفر نیز در حوزه‌های انتخابیه استان لرستان از نامزدی انتخابات انصراف داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مجلس، سوم تا دهم دی ماه سال جاری انجام شد، اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی انتخابات در سطح استان کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی را از دهم دی ماه آغاز و امروز نتیجه کار خود را به هیئت نظارت استان اعلام کردند.
شریعت‌نژاد تصریح کرد: بر همین اساس فعالیت هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان لرستان نیز در زمینه بررسی صلاحیت کاندیداها از امروز آغاز شده است.
وی افزود: همچنین پس از بررسی صلاحیت در هیئت‌های نظارت، شورای نگهبان نتایج بررسی هیئت‌های اجرایی و نظارت را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.
رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: تاکنون مسئله امنیتی در رابطه با برگزاری انتخابات در استان روی نداده است، با این حال نیروهای امنیتی استان برای رویارویی با هرگونه ناامنی هوشیار هستند.
طبق قانون نمایندگانی که ‌صلاحیت آنها از سوی هیئت‌های اجرایی رد شده و یا احراز نشده است، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند.
همچنین اگر داوطلبان باز هم رد صلاحیت شوند، یک هفته دیگر نیز فرصت دارند ‌به شورای نگهبان اعتراض کنند.
استان لرستان با 10 شهرستان دارای 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول