اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فارس صورت گرفت

آغاز سفر ستاد تسهیل واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: دور سوم سفر ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی در استان فارس انجام شد.

آغاز سفر ستاد تسهیل واحدهای صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل صنایع، معادن و تجارت استان فارس، دور سوم سفر ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی با رویکرد تمرکززدایی و هماهنگی میان بخش دولتی و بخش خصوصی بر اساس برنامه پنجم توسعه انجام شد.
این سفرها با دریافت درخواست متقاضیان توسط تشکل‌هایی از قبیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، خانه صنعت، معدن و تجارت، انجمن مدیران صنایع و سایر تشکل‌های فعال در حوزه صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.
همچنین بررسی کارشناسی‌های انجام شده و پیش‌نویس مصوبات مورد نیاز برای طرح در جلسه کارگروه‌های پنج گانه امور مالیاتی، گمرک و تامین اجتماعی، کارگروه سرمایه‌گذاری و هدفمندسازی و موارد ویژه کارگروه امور بانکی و تسهیلات، کارگروه امور معادن و صنایع معدنی کارگروه امور شهرک‌های صنعتی و محیط زیست با هماهنگی دستگاهای اجرایی و نمایندگان بانک‌ها مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
محسن صالحی قائم مقام رئیس ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی در مورد این سفرها اظهار داشت: به استناد اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مصوبات این ستاد بنا به تصویب‌نامه هیئت وزیران به عنوان مصوبات هیئت دولت برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.
سرپرست امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن تجارت با تاکید بر مصوبات شفاف و قابل اجرا در چارچوب قوانین در ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی، افزود: در کارگروه‌های مختلف ستاد تسهیل با موشکافی، بیان دقیق و تصمیم‌گیری‌های متقن و شفاف و با دقت در نوع مسائل و مشکلات مطرح شده در ستاد و کارگروه‌های مختلف و نیز ارائه راهکارهای مناسب و گره‌گشا، مصوبات در چارچوب ضوابط را صادر می‌کنیم. وی ابراز داشت: مصوبات غیر شفاف کمکی به حل مسائل و مشکلات متقاضیان و مراجعه کنندگان در کارگروه‌های ستاد تسهیل نمی‌کند. 
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با تصویب مصوبه‌ای مشکلی را به صورت مقطعی حل کنیم تنها مشکلات بعدی را به وجود  می‌آورد.
صالحی نیا به رؤسای کارگروهای ستاد تسهیل توصیه کرد تا در این سفر شفافیت در تصمیمات را جدی گیرند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول