اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خواستار شد

تقسیم عوارض آلایندگی صنایع بر اساس شعاع تاثیرگذار آلودگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: تقسیم عوارض آلایندگی صنایع بزرگ میان شهرداری‌ها، باید منطبق بر شعاع تاثیرگذار آلودگی باشد.

تقسیم عوارض آلایندگی صنایع بر اساس شعاع تاثیرگذار آلودگی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل نحوه پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌های مشمول قانون اظهار کرد: استقرار یک واحد صنعتی در حوزه جغرافیایی یک شهرستان، الزاما به مفهوم تاثیرپذیری شهرستان مذکور از آلایندگی آن صنعت نیست و ممکن است جریانات اقلیمی، وزش باد و شعاع آلایندگی صنعت، شهرستان‌های دیگر را نیز متاثر از آلایندگی یک واحد صنعتی بزرگ قرار دهد و بدین دلیل باید تقسیم عوارض آلایندگی صنایع بزرگ میان شهرداری‌ها منطبق بر شعاع تاثیرگذار آلودگی باشد.
وی با اشاره به عدم امکان مرزبندی جغرافیایی در انتشار آلودگی‌های زیست محیطی اضافه کرد: آب‌های جاری در صورت آلوده شدن توسط یک واحد می‌تواند شعاع آلودگی را از مرز شهرها و استان‌ها تا سرزمین‌های کشورهای دیگر نیز افزایش دهد.
وی با تاکید بر حساسیت تدوین دستورالعمل نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌های شهرهای متاثر از آلودگی صنعت، اضافه کرد: طرح مطالعه و تعیین شعاع انتشار و تاثیرگذاری صنایع آلاینده بزرگ استان در دست تدوین بوده و نتایج حاصل از آن ملاک عمل تقسیم عوارض مذکور در بین شهرداری‌های استان خواهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به تقسیم‌بندی شهرهای استان به سه گروه از نظر شدت مواجهه با آلاینده‌های زیست محیطی، اضافه کرد: تا زمان تدوین طرح مطالعاتی فوق الذکر، بر اساس تقسیم بندی مذکور نسبت به تقسیم و پرداخت عوارض به شهرداری‌ها توسط اداره کل امور مالیاتی استان اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول