اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی دامغان خبر داد

صدور مجوز برداشت 250 کیلوگرم محصولات دارویی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از صدور مجوز برداشت 250 کیلوگرم محصوات دارویی در این شهرستان خبر داد.

صدور مجوز برداشت 250 کیلوگرم محصولات دارویی
حسین شوکتی‏نیا امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار کرد: این مجوز برداشت محصولات دارویی پیش از آن، 2 هزار کیلوگرم بود که در آمارگیری‏های اخیر از کاهش برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری میزان برداشت محصولات دارویی و مجوز صادر شده از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان، 15 کیلوگرم بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان عنوان کرد: این میزان مجوز برای برداشت محصولات فرعی مرتعی به ویژه آنغوزه و کتیرا بوده و در مراتع طزره، مهماندویه، کلاریز، تویه‏دروار و معلمان صادر شده است.
شوکتی‏نیا بیان کرد: آنغوزه دارای مصارف دارویی در بیماری‏های عصبی و تنفسی و کتیرا در صنایع غذایی مانند کنسروسازی، سوسیس‏سازی، تولید آدامس، شکلات، صنایع کاغذسازی، چسب، نساجی، چرم‏سازی، لاستیک‏سازی و صنایع دارویی کاربرد دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: شهرستان دامغان، 543 هزار هکتار مرتع و 80 هزار هکتار جنگل دارد که دارای آب و هوای متنوعی بوده؛ به طوری که دارای آفتاب فراوان، ارتفاعات مختلف، خاک‏های متنوع و رطوبت است.
وی گفت: با توجه به تنوع عوامل مختلف سبب شده تا گیاهان زیادی از جمله گیاهان دارویی و صنعتی مشاهده شوند که براساس تحقیقات به عمل آمده تاکنون 120 گونه گیاه دارویی در این استان شناسایی شده است.
انتهای پیام/ج30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول