اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

ایجاد کمیته ویژه گیاهان دارویی در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: با تشکیل کمیته ویژه گیاهان دارویی می‎توان یک کار منسجم علمی پژوهشی در این زمینه انجام داد تا با ارائه یک بسته توسعه‌ای، آینده خوبی برای استان رقم زد.

ایجاد کمیته ویژه گیاهان دارویی در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: استان گلستان به دلیل تنوع اقلیمی مناسب می‎تواند به قطب اول گیاهان دارویی تبدیل شود به شرطی که تعامل دستگاه‎های مرتبط در این زمینه به جد انجام گیرد.
وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی مرتبط و بهره‎گیری از توان علمی مراکز تحقیقاتی استان به ویژه جهاد دانشگاهی و دانشگاه‎های علوم پزشکی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی مدون و شناسایی سرمایه‌گذاران و ایجاد مشوق‎های لازم ‌اقدام‌ کند تا روز‌به‌روز شاهد رشد استان در زمینه تولید گیاهان دارویی باشیم.
استاندار گلستان افزود: اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان نیز می‎توانند زمینه صادرات گیاهان دارویی را در داخل و حتی به خارج از کشور فراهم کنند.
قناعت خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ویژه گیاهان دارویی با محوریت معاون برنامه‎ریزی استاندار و دبیری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و عضویت دستگاه‎ها مرتبط خواهد بود تا ان‌شاالله این موضوع به جدیت پیگیری شود.
وی در خصوص خط ریلی راه‌آهن و بندر خواجه‌نفس اظهار داشت: با راه‌اندازی این دو پروژه آینده درخشانی برای گلستان رقم خواهد خورد و بازارهای هدف نیز برای تولیدات داخلی استان فراهم می‎شود.
قناعت با اشاره به اجرای طرح آرشیو اسناد هویتی و تعیین تکلیف اسناد راکد، یادآور شد: این دو طرح از طرح‎های بزرگ و اساسی به شمار می‌رود که رتبه استان در کشور رتبه خوبی است و از دستگاه‎ها به ویژه فرمانداران شهرستان‎ها انتظار است حداکثر تا پایان خرداد سال 1391 با ثبت‎احوال‎های استان و شهرستان‎ها همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان داشت: توزیع اعتبارات ابلاغی معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی از محل ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مبلغ 50 میلیارد ریال اختصاص به اداره کل راه و ترابری یافت که به تصویب اعضا نیز رسید.
انتهای پیام/‌ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول