اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد

اجرای طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: طرح تحقیقاتی بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در افراد 19 تا 60 ساله شهرستان جهرم به همت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در حال اجرا است.

اجرای طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدکاظم تدین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج ملی سلامت تغذیه با اشاره به نقش کلیدی و حیاتی تغذیه در سلامت آحاد جامعه اظهار داشت: شعار امسال این هفته، با محوریت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی طراحی شده و برنامه‌هایی در همین راستا به منظور آموزش همگانی تغذیه صحیح برای عموم  مردم اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح که زیر نظر واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برنامه‌ریزی شده است، موضوعاتی از قبیل توزیع مکمل‌ها و قرص‌ها، آهن و فولیک اسید و مولتی ویتامین برای زنان باردار، سالمندان لاغر بالای 60 سال و کودکان زیر دو سال شهر و روستا صورت می‌گیرد.
تدین با بیان اختلالات رشد در کودکان ابراز داشت: در سطح شهرستان جهرم برای بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در افراد 19 تا 60 ساله برای بررسی علل و انجام ملاحظات آموزشی در راستای بهبود شیوه‌های تغذیه برنامه‌هایی اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: در برنامه سلامت هفت توصیه طلائی شامل کاهش مصرف فست‌فود و افزایش مصرف سبزی و میوه، استفاده از شیر و لبنیات کم‌چرب، پرهیز از مصرف نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و تنقلات کم‌ارزش، فعالیت بدنی یا پیاده‌روی منظم روزانه 30 دقیقه، کاهش مصرف روغن و پرهیز از روغن جامد، پرهیز از گرفتن رژیم‌های خودسرانه، عدم نشستن پشت کامپیوتر یا تماشای تلویزیون بیشتر از دو ساعت در روز گنجانده شده است.
این مسئول با بیان اینکه  علاوه بر توزیع مکمل غذایی بین گروه‌های ویژه، برنامه‌هایی برای پایش کمبود ید و بررسی اختلالات رشد و تغذیه‌ای به اجرا در می‌آید گفت: در همین زمینه یک وعده غذای گرم نیز در روستاها بین کودکان سه تا شش ساله با همکاری اداره بهزیستی انجام می‌گیرد.
 به گزارش فارس، هفته بسیج ملی سلامت تغذیه از 10 تا 16 دی ماه جاری در سطح دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حال اجرا است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول