اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فارسان:

500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فارسان معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان گفت: 500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان معدوم شد.

500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فارسان معدوم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اکبر نادری بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت این شهرستان، اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سا‌ل‌جاری تاکنون 105 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 141 مورد نمونه برداری از آب این شهرستان توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت این شهرستان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم نظارت بر سلامت مواد غذایی، گفت: انجام 2 هزار و 420 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از مهم‌ترین اقدامات این شبکه در راستای نظارت بر سلامت مواد غذایی در این شهرستان است.
نادری از معرفی 60 متصدی متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای بازرسی‌های منظم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان اصناف متخلف شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان با تأکید بر اینکه نظارت مستمر و پیگیری مداوم بر تولیدات صنایع غذایی ضروری است، گفت:  اگر چه تا رسیدن به مرحله ایده آل فاصله وجود دارد اما باید با برنامه ریزی و برداشتن گام‌های صحیح در راه پیشرفت حرکت کرد تا صنایع غذایی با رشد خود سلامت بیشتر مردم را تامین کند.
وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: در راستای ارائه برنامه‌های مناسب و برگزاری گردهمایی و همایش‌ها تلاش می‌شود با عمل کردن به دستاوردهای حاصل از این گردهمایی‌ها، در مسیر حل مشکلات تغذیه گام برداریم.
نادری بیماری‌های قلبی عروقی را شایع‌ترین علت مرگ و میر در جهان دانست و اظهار داشت: زندگی ماشینی و بی‌تحرکی انسان‌ها نقش زیادی در ایجاد بیماری‌های مختلف ایفا می‌کند و باید نوع و روش تغذیه را تغییر داد تا متابولیسم بدن دچار مشکل نشود و منجر به بیماری‌های مختلف نشود.
وی تغییر نوع و روش تغذیه‌ای، اطلاع رسانی به مردم در تهیه و تولید مواد غذایی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: با نظارت و پیگیری مستمر در این امر می‌توان به حد مطلوب مواد غذایی از نظر کیفی رسید.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول