اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مرکز خدمات حوزه‎های علمیه زمینه‌ساز عزت روحانیون است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: یکی از کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی که در دوران رهبری حضرت آقا شکل گرفت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است که زمینه عزت‎بخشی برای روحانیون را فراهم کرد.

مرکز خدمات حوزه‎های علمیه زمینه‌ساز عزت روحانیون است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه فاطمیه خواهران و طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ویژه برادران خورموج اظهار داشت: تحت پوشش حمایت‎های ارزشمند این مجموعه، کارهای ارزشمندی در حوزه درمان، خدمات درمانی، تامین اجتماعی، خدمات حمایتی و سایر مسایل برای این قشر انجام می‎شود.
وی افزود: مدرسه المهدی خورموج یکی از 9 مدرسه وابسته به حوزه علمیه قم و زیر نظر معاونت تبلیغ این حوزه است که یکی از مدارس نمونه در کشور به شمار می‎رود و هدف این مدرسه فراهم کردن زمینه برای جذب بیشتر به حوزه علمیه است.
امام جمعه خورموج یادآور شد: سال گذشته از میان 18 نفر دانش‌آموز سوم راهنمایی پنج نفر از این دانش‎آموزان جذب حوزه علمیه شده‎اند.
وی گفت: وجود مدرسه‎های علمیه در روستاهای شهرستان دشتی دارای سابقه است بزرگان و شخصیت‎های برجسته‎ای در این منطقه شروع به تحصیل کرده‎اند و درحوزه مقدس نجف اشرف ادامه تحصیل دادند و یا در حوزه علمیه قم مایه افتخار استان و شهرستان هستند.
مصلح ادامه داد: از آن‎هایی که در قید حیات هستند می‎توان از آیت‌الله شیخ عبدالنبی نمازی و آیت‌الله حسینی‌بوشهر که از خطه بزرگی دشتی هستند و سایر بزرگان در سطح کشور نام برد.
وی گفت: در سال 83 مدرسه علمیه سفیران هدایت در آن مدرسه راه‎اندازی شد و تاکنون دو دوره از طلبه‎ها در این مدرسه فارغ‎التحصیل شده‎اند و در حوزه علمیه قم ادامه تحصیل می‎دهند که تعدادی از این طلبه‎ها به شهرستان برگشته‎اند و در روستاها و مدارس شهرستان مشغول به تبلیغ هستند و تعدادی هم برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد در بعضی از نهادها و ارگان‎ها مشغول به خدمت هستند.
مصلح تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 طلبه در مقطع دوم و سوم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: به خاطر وجود شرایط و فضای معنوی که در این شهرستان وجود دارد عمدتا از حوزه‎های دراز مدت است و بیشترین نفر داوطلب ورود به حوزه از شهرستان دشتی است.
امام جمعه خورموج گفت: درخواست کرده‎ایم که پس از موافقت اصولی دوره‎های دراز مدت از سال آینده در شهرستان آغاز می‌شود.
مصلح یادآور شد: مدرسه علمیه خواهران در شهر خورموج  سال 83 آغاز به کار کرد که استقبال خوبی از این مدرسه به عمل آمد و در حال حاضر تعداد 58 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی این مدرسه را موفق عنوان کرد و گفت: این مدرسه در صحنه‌های علمی و آموزشی مربوط به خود خواهران فعالیت می‎کند و در صحنه‎های فرهنگ عمومی نیز در سطح شهر فعال هستند.
مصلح افزود: مدرسه علمیه برادران ساختمان قدیمی است که یک ضلع آن تخریب و بازسازی شده که ظرفیت 50 طلبه بیشتر را ندارد و مدرسه علمیه خواهران هم در حال حاضر در یک مدرسه دولتی تخریبی مستقر است،دنبال این هستیم که زمینی گرفته شود و اعتبار احداث مدرسه علمیه خواهران تصویب شده است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول