اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

جشنواره عکس گلستانه گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری دومین جشنواره عکس گلستانه گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

جشنواره عکس گلستانه گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره عکس گلستانه، سید جواد زمانی اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور نمود بارزی برای توجه بیشتر مسئولان و مردم به کودکان بی‌سرپرست است تا آنان بتوانند در راستای حمایت از فرزندان بی‌سرپرست گام بردارند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در روند برگزاری این چنین جشنواره‌هایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نقش موثری دارند، اظهار داشت: خبرنگاران با قلم خود و عکاسان با آثار خود می‌توانند به خوبی آسیب‌های اجتماعی را به تصویر بکشند تا مسئولان و مردم در راستای حمایت از فرزندان بی‌سرپرست و کمک به موسسات خیریه گام بردارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن نقش موسسه خیریه گلستان علی(ع) در راستای شناسایی کودکان بی‌سرپرست تصریح کرد: این موسسات خیریه هر چقدر بتوانند این فرزندان را به مردم و افکار عمومی معرفی کنند خیران به میدان آمده و از فرزندان بی‌سرپرست حمایت می‌کنند.

زمانی تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند خیران زیادی را به حمایت از کودکان بی‌سرپرست ترغیب کند و این امر سبب کاسته شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از سبب‌های افزایش کودکان خیابانی را پدیده ناهنجار طلاق دانست و بیان داشت: کودکان طلاق آسیب‌های اجتماعی را به بار می‌آورند، اما برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند به کمک آنها بیاید و خیران هم می‌توانند با حمایت از این قشر آنان را از آسیب‌های اجتماعی نجات دهند.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات مناسب به سازمان بهزیستی و کمیته امداد افزود: هر لایحه‌ای به مجلس بیاید نمایندگان مردم در خانه ملت پس از بررسی، لایحه را به جمع‌بندی می‌رسانند که یکی از کارکردها بحث اعتبارات است و در بخش‌های حمایتی این سازمان‌ها زیر پوشش قرار می‌گیرند.

زمانی با اشاره به این که در  میان سازمان‌های حمایتی و  بحث تخصیص بودجه‌ها به این ارگان‌ها به سازمان بهزیستی کمی بی‌توجهی شده است خاطرنشان ساخت: تخصیص ندادن اعتبارات بیشتر سبب شده تا این سازمان نتواند به افراد زیر پوشش خود که مشکلات زیادی دارند خدمت‌رسانی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در ادامه خواستار توجه وی‍ژه مسئولان به کودکان بی‌سرپرست شد و افزود: مسئولینی که شعار حمایت از موسسات خیریه را می‌دهند باید نسبت به شعار خود تعهد داشته و آن را اجرایی کنند.

وی همچنین با اشاره به این که بعضی از افراد سودجو  از کودکان خیابانی به عنوان کودکان کار استفاده می‌کنند یادآور شد: این کار خلاف قانون بوده و وظیفه دولت است تا جلوی فعالیت افراد سودجو را بگیرد و کودکان خیابانی را ساماندهی کند.

دومین جشنواره عکس گلستانه با موضوع کودکان بی‌سرپرست و به میزبانی موسسه خیریه گلستان علی(ع) اردیبهشت‌ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول