اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سیمان فیروزکوه خبر داد

افزایش 30 درصدی هزینه‏های تولید سیمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سیمان فیروزکوه از افزایش 30 و 154 درصدی هزینه‏های تولید سیمان در بخش‏های برق و گاز در این شهرستان خبر داد.

افزایش 30 درصدی هزینه‏های تولید سیمان
حسین کاظمی در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران به تاثیر هدفمندی یارانه‏ها در طرح‏های سیمان فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از حذف رایانه‏های سوخت و انرژی، این بخش از هزینه‏های سیمان فیروزکوه افزایش قابل ملاحظه‏ای داشته است.
وی تصریح کرد: این ارقام در بخش‏های برق و گاز به ترتیب از 30 و 154 درصد افزایش برخوردار بوده است.
مدیرعامل سیمان فیروزکوه ادامه داد: هزینه برق برای هر تن سیمان قبل از حذف یارانه‏ها، 30 هزار و 781 ریال بود که پس از هدفمندی یارانه‏ها به 40 هزار ریال رسید و این نشانگر افزایش 30 درصدی در این بخش است.
کاظمی همچنین افزود: هزینه گاز برای هر تن سیمان قبل از حذف یارانه‏ها، 27 هزار و 500 ریال بود که پس از هدفمندی یارانه‏ها به 70 هزار ریال رسید و این نشانگر افزایش 154 درصدی در این بخش است.
وی با اشاره به روندهای صنعت سیمان و تشریح نیات استراتژیک CIDCO متأثر از روند‌های اقتصادی بین‌المللی، ملی و صنعت سیمان ادامه داد: در بازار داخلی، رشد چشمگیر تقاضای داخلی، روند کاهشی مازاد ظرفیت تولید و موزائیکی شدن بازار سیمان کشور قابل بررسی است.
مدیرعامل سیمان فیروزکوه ادامه داد: در حوزه صادرات نیز باید به بازار صادراتی جذاب در GCC، عراق، آذربایجان، افغانستان و شرق آفریقا، جذابیت صادرات با افزایش نرخ ارز و افزایش سهم صادرات دریایی پرداخته شود.
کاظمی بیان کرد: در بخش تولید هم افزایش قیمت تمام شده تولید، توقف خطوط قدیمی، ناکارآمد و انرژی‏بر، افزایش استفاده از مکمل‌های سوختی، توسعه کارخانه‌های هیبریدی (تولید سیمان و انرژی) و سختگیرانه شدن قوانین حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سیمان فیروزکوه در پایان یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری، توقف یا کند‌ شدن پیشرفت طرح‌های توسعه کارخانه‌های جدید، تمرکز بر پروژه‌های بهینه‌سازی خطوط تولید، زیان ناشی از افزایش نرخ تاثیر ارز، افزایش سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی سیمان و افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه توزیع و حمل و نقل از مواردی است که باید بر روی آن بررسی‏های بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول