اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در افتتاح کارخانه سیمان قم ـ 2:

ظرفیت تولید سیمان کشور به 80 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال در کشور ظرفیت تولید سیمان به 80 میلیون تن در سال می‌رسد.

ظرفیت تولید سیمان کشور به 80 میلیون تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه سیمان نیزار قم و افتتاح پروژه 5 هزار و 800 واحدی مسکن مهر اظهار کرد: خدا را شاکرم که در دی ماه توفیق سفر به استان قم و عرض ارادت به مردم این شهر در ساحت قدسی حضرت معصومه(س) مهیا شد.
وی افزود: در دی‌ ماه سال 56 مردم قم حرکتی را آغاز کردند که امروز امواج آن سراسر دنیا را در بر گرفته است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ قیام قم ستون‌های اصلی دیکتاتوری وابسته را در هم شکست و راه را برای پیروزی انقلاب باز کرد.
وی عنوان کرد: شهر قم یگانه و دردانه بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
احمدی‌نژاد با اشاره به پرورش هزاران نفر از علما و مجاهدان در این شهر خاطرنشان کرد: نام قم تا ابد در تارک تاریخ عالم می‌درخشد.
وی در ادامه سخنان خود افتتاح کارخانه سیمان وضعیت تولید سیمان در سال 84 و اوایل دولت نهم را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن زمان سهمیه‌بندی و مشکلات متعددی در تولید سیمان وجود داشت و در مقطعی قیمت سیمان افزایش زیادی یافت، در آن دوران ظرفیت تولید سیمان به 33 میلیون تن در سال می‌رسید.
وی اضافه کرد: با همت صنعتگران، متخصصان و سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی وضعیت تولید سیمان به 76 میلیون تن در سال رسیده است و این ظرفیت تا پایان سال به 80 میلیون تن افزایش می‌یابد.
رئیس جمهور تاکید کرد: باید در تولید سیمان به نقطه‌ای برسیم که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین کنیم.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مسکن در کشور طی سالیان کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته هر دو یا سه سال شاهد جهش سنگین در قیمت مسکن بودیم و افرادی یک عمر در آرزوی خانه‌دار شدن بودند اما با اجرای طرح مسکن مهر مسکن که نیاز اولیه مردم است دیگر مسکن یک مشکل نیست و باید در تمام کشور به نقطه‌‌ای برسیم که پاسخگویی به نیاز متقاضیان در مسکن مهر به روز شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضوع مسکن با مسکن مهر تمام نمی‌شود، تاکید کرد: باید مسکن مناسب، وسیع و با شهرسازی بهتر برای مردم تامین شود.
وی در پایان به پیشرفت چشمگیر قم در عرصه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از دست‌اندرکاران و همه کسانی که در تحقق این مهم نقش داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول