اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ۹ ماهه امسال انجام شد

صادرات بیش از یک میلیون تن سیمان از کرمانشاه به عراق

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه از صادرات یک میلیون و یکصد هزار تنی سیمان از این استان به عراق طی 9 ماه نخست سال جاری خبر داد.

صادرات بیش از یک میلیون تن سیمان از کرمانشاه به عراق
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، سید دادوش هاشمی با اشاره به وجود دو کارخانه عظیم تولید سیمان در این استان افزود: در 9 ماهه امسال کارخانجات تولید سیمان در استان قادر بوده‌اند که یک میلیون و 100‌هزار تن صادرات سیمان داشته باشند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به یک میلیون و 450‌هزار تن افزایش یابد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کارخانه سیمان غرب که سابقه درخشانی در تولید و صادرات سیمان دارد و سیمان سامان که در تاریخ 17 مرداد‌ماه سال جاری توسط رئیس جمهور افتتاح شد توانسته‌اند تحولی عظیم در بحث تولید و ارتقای کیفیت سیمان داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: میزان تولید کارخانه سیمان سامان تا پایان 9 ماهه سال جاری یک میلیون و 225‌ هزار تن و تولید کارخانه سیمان غرب نیز تا همین مدت یک میلیون و 80‌ هزار تن بوده است.
هاشمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات سیمان استان تا پایان سال به سه میلیون و 350‌ هزار تن افزایش یابد.
استاندار کرمانشاه تلاش برای افزایش تولیدات داخلی را لبیک به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خودکفایی کشور عنوان کرد و گفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت عدالت محور، توجه به امر صادرات به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه اقتصادی استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت و رشد صادرات سیمان گامی مهم در افزایش سهم استان از میزان صادرات است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی کشور افزود: در طول 30 سال گذشته ملت بزرگوار ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که دشمنان قادر به انجام هیچ‌گونه کاری نیستند و این بار نیز با اقتدار و صلابت خاص خود ثابت خواهند کرد که تحریم‌ها هیچ‌گونه اثری در بحث تولید و یا صادرات کشور نخواهد داشت.
شایان ذکر است؛ میزان تولید روزانه سیمان غرب و سیمان سامان به ترتیب چهار هزار تن و 10 ‌هزار تن است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول