اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان قم

طرح هادی روستایی از کمبود اعتبار کافی رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به مشکلات اجرای طرح هادی در روستاهای استان قم گفت: مهم‌ترین مشکل اجرای طرح هادی در استان قم کمبود اعتبار کافی است.

طرح هادی روستایی از کمبود اعتبار کافی رنج می‌برد
علی قاسمی ورجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان مشکلات اجرای طرح هادی در روستاهای استان قم اظهار کرد: استفاده از پیمانکاران غیر‌بومی از جمله مواردی است که موجب کاهش پیشرفت اجرای طرح هادی در روستاها شده است.
وی استفاده از پیمانکاران غیر‌بومی را برای اجرای طرح هادی موجب افزایش هزینه اجرایی طرح هادی در روستاها عنوان کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم تصریح کرد: استفاده از پیمانکاران بومی برای اجرای طرح هادی هزینه‌های اجرایی را کاهش داده و موجب اشتغال‌زایی در سطح روستاها می‌شود.
وی مهم‌ترین مشکل روستاها را مهاجرت جوانان روستایی به شهر عنوان کرد و گفت: این مشکل تنها به دلیل نبود اشتغال کافی برای جوانان ایجاد می‌شود.
قاسمی ورجانی اضافه کرد: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهر، مسئولان باید تمهیدات گوناگونی برای ایجاد اشتغال جوانان در روستاها فراهم کنند که از جمله این شیوه‌ها می‌توان به اجرای طرح هادی توسط افراد بومی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در حال بازنگری است، تصریح کرد: استفاده از نظرات کارشناسی اعضای شوراهای روستاها و دهیاران برای جلوگیری از بروز مشکلات کنونی در اجرای این طرح مفید به نظر می‌رسد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم اضافه کرد: همانگونه که مشاوره در قانون نیز دیده شده است، ‌استفاده از نظرات دهیاران و اعضای شوراهای روستایی به دلیل آشنایی بیشتر با محیط روستایی می‌تواند در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در سطح روستاها بیش از پیش موفقیت‌آمیز باشد.
وی با ابراز نگرانی از روند اجرای طرح هادی در روستاهای قم افزود: کیفیت اجرای طرح‌های هادی در روستاهای قم از نظر زیرساخت و مصالح به کار برده چندان استاندارد و قابل قبول نیست که باید در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.
قاسمی ورجانی از جمله مهم‌ترین مشکل اجرای طرح هادی در روستاهای استان قم را کمبود اعتبار کافی برای اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول