اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انیس نقاش با تاکید بر استفاده همزمان از راهکار سیاسی و امنیتی تشریح کرد:

۳مرحله توطئه غرب که سوریه آن را با موفقیت پشت سرگذاشت

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر مسایل راهبردی با تشریح تلاش های غرب برای براندازی نظامی سوریه تاکید کرد که انفجارهای تروریستی سومین مرحله توطئه های غرب علیه سوریه است که با شکست دو مرحله قبلی آغاز شده است.

۳مرحله توطئه غرب که سوریه آن را با موفقیت پشت سرگذاشت
به گزارش فارس، انیس نقاش رئیس مرکز مطالعات استراتژیک امان در گفتگو با پایگاه خبری الانتقاد نت، انفجار تروریستی اخیر در دمشق را نشان دهنده شکست آمریکا و غرب در مراحل قبلی توطئه علیه سوریه دانست و تهدید کرد که حملات تروریستی سومین مرحله از توطئه غرب علیه سوریه است که با شکست دو مرحله قبل آغاز شده است.

وی مرحله اول این توطئه ها را شامل تلاش غرب برای سرایت دادن فضای انقلاب های عربی به داخل سوریه و نسخه برداری از آن در این کشور دانست و تاکید کرد که این اقدام گاهی از طریق بزرگنمایی اعتراضات مردمی و گاه از طریق شایعه سازی علیه این کشور صورت گرفت.

بنا به اظهارات نقاش با شکست این توطئه در مرحله دوم دشمن سعی کرد تا به ایجاد شکاف در میان مقامات دمشق روی آورد، در این راستا تحریک به خشونت ها در سوریه افزایش پیدا کرده و کانون های خارجی ایجاد تنش در کشورهای همسایه ایجاد شد، حمله به مراکز امنیتی و مسکونی در شهرهای سوریه و ایجاد پل های لوجستیکی از طریق مرزهای این کشور و ایده درخواست حمایت بین المللی از مشخصات مرحله دوم توطئه علیه سوریه بود.

این تحلیلگر مسایل راهبردی تاکید کرد: اما با شکست دو مرحله قبل مرحله سوم توطئه ها با ایجاد حملات انتحاری و تروریستی آغاز شد، در این مرحله دشمن می خواهد امنیت سوریه را به مخاطره بیندازد، درست است که این مرحله حضور مردم در کنار دولت سوریه را افزایش می دهد، اما کسانی که این عملیات را انجام می دهند، دیگر توجهی به این مسایل ندارند و دیگر محبوبیت کسانی که خود را انقلابیون سوری می نامند برای آنها اهمیتی ندارد.

وی افزود: آنها می خواهند سناریوی عراق را در سوریه تکرار کنند و به این ترتیب فشارها را بر این کشور برای عقب نشینی های آن بیشتر کنند. نقاش پیش بینی کرد که در آینده این حملات تروریستی بیشتر هم بشود.

نقاش وجود برخی شایعات در زمینه برنامه ریزی این عملیات از سوی خود دولت را رد کرده و گفت که این انفجارها به نفع دولت نیست.

مدیر مرکز امان ابراز داشت که دولت سوریه در این شرایط باید به صورت متوازن راهکار خود را در دو عرصه سیاسی و امنیتی پیش ببرد. در عرصه سیاسی با ادامه گفتگوها با مخالفان داخلی و اجرای برنامه های اصلاحی خود به دنبال بهبود فضای کشور باشد، در عرضه امنیتی نیز باید بیشتر رویکرد خود را به کشف این توطئه و خنثی سازی اقدامات بیشتر در این راستا مبذول کند، این راه حل ها باید با هم پیش بروند و هیچ کدام از هم پیشی نگیرند.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول