اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خبر داد

برگزاری دوره فوریت‎های پزشکی صنعت در پالایشگاه بیدبلند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از برگزاری دوره فوریت‎های پزشکی صنعت در این پالایشگاه خبر داد.

برگزاری دوره فوریت‎های پزشکی صنعت در پالایشگاه بیدبلند
فرشید عبدلی‎دهدزی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بهبهان‌ اظهار کرد: بررسی‎های ارزشمند پزشکی نشان می‌دهد که بعد از بروز یک حادثه، نخستین ساعت بعد از حادثه به نام ساعت طلایی امداد برای مجروحان شناخته می‌شود که در طول این زمان، قربانی حادثه توقع فراهم‎شدن فوری وسایل نجات را دارد.
وی افزود: در ادامه این عملیات مراقبت‎های پزشکی نیز باید به کمک مصدوم آمده تا شانس حیات او افزایش یافته و میزان آسیب‎دیدگی‎های ناشی از حادثه برای او کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با بیان اینکه توجه به عامل زمان در این زمینه نقشی مهم و حساس دارد تصریح کرد: در عملیات امدادرسانی توجه به عامل زمان نقشی بسیار مهم و حیاتی را ایفا می‎کند و اهمیت این عامل در زمان تأخیر گروه امداد و یا عدم وجود آنها بیشتر مشخص می‎شود.
عبدلی دهدزی ادامه داد: در چنین لحظاتی هر شخصی که دوره‎های آموزشی لازم در زمینه کمک‎های اولیه و امداد را گذرانده باشد می‎تواند به مجروحان حادثه کمک کند.
وی با اشاره به اینکه نحوه و کیفیت امدادرسانی مستلزم بهره‌وری از آموزش کافی در مورد کمک‎های اولیه و امداد است، گفت: با توجه به ضرورت این نکته، اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی سه روزه با عنوان «امداد و فوریت‎های پزشکی در صنعت» در این پالایشگاه کرده و در این دوره از حضور دکتر نوری و دکتر سپهری پزشکان طب و صنعت پالایشگاه تهران به عنوان مدرس استفاده کردیم.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که با حضور کارکنان رسمی و پیمانکاری در واحدهای مختلف برگزار شد، مدرسان دوره ضمن ارائه مقدمه‎ای بر کمک‎های اولیه، شرکت‎کنندگان را با مفاهیم مرتبط با وسایل امدادرسانی آشنا کردند.
عبدلی دهدزی افزود: این مفاهیم شامل دستگاه تنفس، گازهای خفه‎کننده ساده و شیمیایی، و انواع گازهای محرک، بیهوش‎کننده، سمی و اشک‎آور شده و در زمینه کمک‌های اولیه در گاززدگی، دستگاه گردش خون، عملیات احیای قلبی، ریوی و تلمبه قلبی هستند.
وی در پایان با بیان اینکه شرکت‎کنندگان مطالب را به صورت عملی تمرین کرده‎اند گفت: در این دوره از وسایل کمک آموزشی نظیر آدمک‎های امداد و نجات نیز استفاده شد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول