اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک طراح لباس:

برگزاری نمایش لباس، کمک به صنعت و تولید کشور است

خبرگزاری فارس: یک طراح لباس گفت: دولت باید از طراحان لباس حمایت کند و برگزاری نمایش یا همان شو لباس کمک به صنعت و تولید کشور است.

برگزاری نمایش لباس، کمک به صنعت و تولید کشور است
سعیده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حمایت از دست‌اندرکاران لباس و پارچه باید در دستور کار دولت قرار بگیرد تا شاهد خروجی‎های خوب و با کیفیت باشیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی افزود: باید مراکزی برای جذب طراح لباس در شهر اصفهان وجود داشته باشد و این شهر نیز همانند پایتخت کارگروه‌های مد و لباس تشکیل دهد تا طراحان و صاحبان ایده‎های نوین بتوانند مطرح شوند.
این طراح و پژوهشگر عرصه پوشاک در مورد آموزش طراحان حرفه‎ای لباس بیان داشت: طراحان و علاقه‌مندان به طراحی لباس باید دوره‎های مختلفی را بگذرانند، که از مهم‌ترین آنها دوره مکاتب تولید است که برای طراحان مشغول به کار در صنایع بسیار لازم بوده و البته وجود نرم‌افزارها و دستگاه‎های حرفه‎ای طراحی لباس نیز بی‎تأثیر نیست که از جمله آن می‌توان به دستگاه اکسیس اشاره کرد که در ایران به ندرت یافت می‎شود.
وی ادامه داد: باید در کارخانه‎ها و تولیدی‎های لباس یک قسمت به طراحان لباس اختصاص داده شود، تا از نیروی آماده به کاری که می‎توانند خدمات خوبی ارائه دهند بهره جست.
رضایی با اشاره به اینکه وجود یک مجله طراحی و دوخت که به طور اختصاصی به این موضوع بپردازد، مطلوب است، تصریح کرد: رشته طراحی لباس و پارچه تا چند سال گذشته مهجور واقع شده و کمتر به آنها پرداخته می‎شد اما در سال‎های اخیر نمایشگاه‎های متعددی صورت گرفت که توانست تا حدی در روند تولید مطلوب و در خور بانوان ایرانی تلاش کند که البته کافی نیست.
وی با بیان اینکه حمایت مالی از طراحان لباس لازم و ضروری است، ادامه داد: از بودجه ساماندهی مد و لباس باید برای کارگاه‎هایی که در این زمینه فعالیت دارند، مبلغی اختصاص داده شود.
این طراح لباس اضافه کرد: برگزاری نمایش‎های زنده طبق قوانین اسلامی مثل دیگر کشورهای اسلامی می‎تواند در روند بهبود مد و لباس موثر واقع شود زیرا برگزاری این نمایش‎های لباس کمک به صنعت و تولید کشور است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول