اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

ایرانی باید لباس ایرانی بپوشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند از عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خواست عرضه و مصرف لباس تولید داخل کشور را مبنای کار خود قرار دهند.

ایرانی باید لباس ایرانی بپوشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی عادلپور ظهر امروز در دیدار صنف فروشندگان پوشاک و پارچه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، بیان کرد: در آیه 26 سوره اعراف خداوند سبحان می‌فرماید ای فرزندان آدم همانا بر شما لباس فرو فرستادیم تا هم زینتی باشد و هم برهنگی شما را بپوشاند.
وی ادامه داد: لباس تقوا بهترین لباس است که از نشانه‌های خداست و به مومنان الهی سفارش شده تا خود را به لباس تقوا بپوشانند.
امام جمعه الوند افزود: نعمت‌های الهی حامل عشق به خدا و دوری از غفلت است، لباس نعمت است که بدن را می‌پوشاند گرچه در تهیه لباس عوامل طبیعی انسان‌ها تلاش می‌کنند ولی همه اینها به دست خداست همانطور که باران را از آسمان خدا برای ما فرستاده لباس را نیز برای ما فرستاده است.
وی اضافه کرد: پوشش کار الهی است چراکه خداوند سبحان ستارالعیوب است و توصیه من به شما این است که هم آبروی خود را حفظ کنید و هم آبروی مردم را نگه دارید.
عادلپور خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس کسانی که لباس مناسب ندارند شما سعی کنید این افراد را از نعمت پوشش بهره‌مند کنید در واقع شما آبروی آنها را نگه دارید تا خدا آبروی شما را نگه دارد.
وی تأکید کرد: لباس نعمت الهی است و برهنگی گناه و کار شیطانی است سعی کنید در کارتان شیوه رحمانی را پیشه کنید.
امام جمعه الوند ادامه داد: پوشش و آراستگی با لباس‌های زیبای الهی محبوب و در پوشش و لباس زیبایی پسندیده است ولی نباید در آن افراط و یا اسراف شود.
وی افزود: معنویت در کنار مادیات مهم است، تقوا نیز در کنار همه زینت‌ها لازم است، همیشه لازم نیست آدم در دوری از گناه از همه چیز دوری کند بلکه لباس می‌تواند وسیله نیل به صراط الهی باشد و این لباس همانا لباس تقواست.
عادلپور اعلام کرد: اما اگر همین لباس وسیله فخرفروشی و شهوت‌رانی شد آنگاه لباس به لباس گناه تبدیل می‌شود که باید مراقب باشیم.
 وی ادامه داد: توصیه من به شما این است که به تولید لباس و دوخت ایرانی بها دهید از مارک‌های ایرانی و اسلامی خودمان استفاده کنید.
امام جمعه الوند بیان کرد: مصداق جهاد اقتصادی در عرصه پوشاک این است که خودمان تولید و خودمان مصرف کنیم و به بیگانگان وابسته نباشیم.
وی تأکید کرد: همانطور که در لباس مادی پوشش از سرما و گرما مطرح است در لباس تقوا نیز حفاظت معنوی انسان مطرح است یعنی لباس باید هم دنیا و هم آخرت ما را تأمین کند.
عادلپور توصیه کرد: در فروش لباس خانم سعی خود را بر استفاده از فروشنده خانم داشته باشید چراکه چنین فضایی فضای مورد دلخواه شیطان است و شیطان همیشه در کمین است تا بتواند از این زمینه‌ها برای گمراهی انسان استفاده کند.
در ادامه اعضای صنف پوشاک شهرستان البرز خواسته‌های داشتند که از جمله خواستار تعیین یک روز در هفته برای بازارهای هفتگی شدند همچنین خواستار تغییر ساعت نظافت مأموران شهرداری شدند چراکه نظافت در ساعت فعالیت آنها موجب مزاحمت برای مشتریان و نشستن گرد و غبار بر روی اجناس آنها می‌شود.
موضوع مالیات در خواست دیگر حاضران بود، آنها اعلام کرد که پرداخت مالیات را وظیفه خود می‌دانند ولی محاسبه رقم مالیات پرداختی باید براساس عدالت باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول