اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

اجرای طرح لباس متحدالشکل برای بانوان کارمند استان بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در حال عملیاتی کردن طرح لباس متحدالشکل برای بانوان کارمند در استان بوشهر هستیم.

اجرای طرح لباس متحدالشکل برای بانوان کارمند استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در نشست با هیئت مدیره مؤسسه ریحانة‌المصطفی بوشهر اظهار داشت: مانتوی بلند با رنگ‌های مناسب فرمی است که برای بانوان کارمند پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: رعایت حجاب اسلامی در اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس به ویژه مدارس خاص استان بوشهر الزامی است.
جهانبخش افزود: امروز دشمن هم تلاش خود را می‌کند تا با انحراف جوانان، لطمه زدن به باورهای دینی و اعتقادی و بنیان خانواده، به اهداف شوم خود در ایران اسلامی دست یابد و بر ما واجب است با تقویت باورها و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان با دشمنان مقابله و مبارزه کنیم.
استاندار بوشهر گفت: عفاف و حجاب یکی از سنگرهای قوی، مهم و شاخص در مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.
وی اظهار داشت: نوک پیکان تهاجم‌های دشمن در جنگ نرم، عفاف و حجاب جامعه اسلامی را هدف قرار داده است و ما باید این سنگر را بیش از پیش تقویت کنیم.
جهانبخش با بیان اینکه تجربه استکبار در عرصه جنگ نرم در این حوزه موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: کشورهای اسلامی از ما به عنوان امید مستضعفان، آزادگان، مسلمانان و شیعیان جهان انتظار دارند در مظاهر، باورها و اعتقادات دینی بسیار قوی عمل کنیم.
استاندار بوشهر گفت: بعد از انقلاب و در طول زمان کم‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب موجب شده به این امر مهم در جامعه آنچنان که باید پرداخته نشود.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل اساسی از قانون اساسی مظلوم واقع شده است چون متولی خاص و مشخصی نداشته است و عفاف و حجاب نیز جزئی تفکیک‌ناپذیر از این اصل مهم است.
جهابنخش ادامه داد: اگر بتوانیم این اصل را احیا کنیم توسعه و پیشرفت در این عرصه که زمینه‌ساز توسعه در سایر عرصه‌هاست نیز خود به خود محقق می‌شود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ملی در ترویج عفاف و حجاب اظهار داشت: ترویج عفاف و حجاب یک تکلیف و واجب شرعی برای همگان است و باید به سمتی برویم که این فریضه طوری در جامعه نهادینه شود که همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند.
جهانبخش افزود: پدیده بدحجابی در ایام نوروز در استان بوشهر یک معضل است و در همین راستا برنامه‌ها و طرح‌های خوبی برای ساماندهی اوضاع اجتماعی استان به ویژه در سواحل در این ایام در دستور کار داریم.
وی تصریح کرد: تشکیل شورای کاربردی عفاف و حجاب در استان با رایزنی‌های لازم و به شکل قانونمند ضروری است.
جهانبخش با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز طرح عفاف و حجاب را از محل اعتبارات فرهنگی استان تامین می‌کنیم، گفت: نقش حوزه علمیه در بالندگی و تعالی حجاب و عفاف در استان بوشهر انکارناپذیر است.
استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت مؤسسه ریحانةالمصطفی بوشهر اظهار داشت: عرصه مدیریت بانوان در کشور و استان بوشهر عرصه مظلومی است و این موسسه با کمترین نیرو در حال خدمت‌دهی به بانوان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، است و بدون شک رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارد.
وی با تاکید بر ترویج و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها افزود: در هر شهرستان استان باید حداقل یک مؤسسه از این دست مؤسسات راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/آ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول