اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان مدیریت صنعتی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی سازمان مدیریت صنعتی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان مدیریت صنعتی استان زنجان از راه‌اندازی و افتتاح نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی کشور در زنجان خبر داد.

راه‌اندازی سازمان مدیریت صنعتی در استان زنجان
عباس نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با مشارکت و همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه و مدیران حرفه‌ای استان، نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی پس از چند سال تلاش و پیگیری در استان زنجان راه‌اندازی و رسما آغاز به کار کرد.
وی به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این سازمان پرداخت و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این سازمان گامی در راستای رشد و توسعه همه جانبه استان برداریم.
مدیر سازمان مدیریت صنعتی استان زنجان در مورد تاریخچه این سازمان اظهار داشت: بنیان اولیه سازمان مدیریت صنعتی که متشکل از کارشناسان متخصص ایرانی و مشاوران خارجی بود در اوایل دهه 1340 در مرکز سازمان شکل گرفت که کوششی ابتدایی برای کمک به توسعه صنعتی کشور بود.
وی ادامه داد: هم اکنون سازمان مدیریت صنعتی، پیشرو در ارائه خدمات مدیریت بوده و با پشتوانه بیش از 50 سال حضور موثر در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور، به عنوان نهاد واسطه‌ای فکری میان سیاستگزاران و فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌ها عمل می‌کند.
نصیری کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور و تحول و بهسازی سازمان‌ها را مهم‌ترین ماموریت این سازمان دانسته و کمک به سازمان‌های دولتی و خصوصی (در هر اندازه‌ای از حجم فعالیت) و بنگاه‌های اقتصادی کشور برای اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای گذر از دوران تحول، بهبود سیستم‌ها و روش‌های مدیریت، افزایش کارایی از طریق اجرای برنامه‌های مناسب آموزشی، توسعه پیشاپیش دانش نظری و عملی مورد نیاز رهبران سازمانی آینده، کمک به مدیران و سیاست‌گذاران در پیدا کردن کمبود‌ها و تنگناهای اجرایی طرح‌ها از طریق مشاوره و تحقیق و مطالعه در مقوله‌های مرتبط با مدیریت را از اهداف اصلی مدیریت صنعتی بر شمرد که با درهم تنیدن چهار وجه خدمات این نمایندگی (آموزش، مشاوره، پژوهش و انتشارات) قابل ارائه خواهد بود.
وی افزود: منظور از کلمه صنعت در عنوان سازمان مدیریت صنعتی، محدود به محیطهای کارخانه ای و تولیدی نبوده و در مفهوم عمومی صنعت، سایر موارد مانند توریسم، خدمات، کشاورزی و غیره را نیز شامل می گردد.
نصیری در تشریح برنامه‌های آموزشی سازمان گفت: دوره‌های عالی مدیریت دو ساله (در سطح کارشناسی ارشد)، دوره‌های کاربردی و تکمیلی دو ساله، دوره‌های تخصصی مدیریت (دوره‌های میان مدت)، دوره‌های کاربردی علوم مدیریت (دوره‌های کوتاه مدت)، آموزش مجازی، دوره‌های اختصاصی برای سازمان‌ها و دوره‌های مشترک با موسسات بین‌المللی مجموعه فعالیت‌های این سازمان در حوزه آموزش است، که هر یک در زیر گروه‌ها و عناوین متفاوتی ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت این نمایندگی با شناسایی نیازهای آموزشی سازمان‌ها و شرکت‌ها و با بهره‌گیری از توان علمی و عملی شبکه‌ای از استادان و مشاوران متخصص و مجرب داخل و خارج از کشور، دوره‌های متنوع آموزشی را برای سطوح مختلف مدیران ارشد، مدیران میانی، مدیران اجرایی، کارشناسان و سرپرستان با گرایش‌های مختلف طراحی و اجرا می‌نماید.
مدیر سازمان مدیریت صنعتی استان زنجان همچنین ارائه دانش و مفاهیم روز، با تأکید بر جنبه‌های کاربردی و استفاده از شیوه‌های نوین تدریس (قضایای آموزشی، کارهای گروهی، کارگاه‌های آموزشی و ابزارهای چند رسانه‌ای) را از ویژگی‌های بارز آموزش در این نمایندگی دانست.
وی خدمات مشاوره‌ای و تحقیقاتی را از دیگر کارکردهای سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی در فرآیند ارائه خدمات مشاوره‌ای خود، حسب نیاز و تقاضای کار فرمایان، نقش خود را به یکی از اشکال مختلف از جمله ارائه خدمات مشاوره‌ای در مرکز مشاوره مدیریت نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در استان زنجان در تعامل نزدیک با متقاضیان خدمات مشاوره و همراهی و راهنمایی کار فرمایان تا حصول اطمینان از شناسایی مسائل و مشکلات خود و قرار گرفتن در مسیر حل آنها به گونه‌ای پایدار، "مشاوره مادر" در فرآیند اجرای طرح‌های کلان مشاوره‌ای و پژوهشی توسط کارفرمایان، ارائه خدمات مشاوره در فرآیندها و عملیات اجرایی، خدمات نظارت بر اجرای طرح‌های مشاوره‌ای و پژوهشی، عارضه‌ یابی عملیات در سازمان‌ها و بنگاه‌ها برای یافتن گلوگاه‌ها و انجام پژوهش‌های کتابخانه‌ای و میدانی ایفا می‌کند.
وی اضافه کرد: در ارائه خدمات مشاوره‌ای ـ پژوهشی انواع شیوه‌ها و روش‌های علمی و متغیر‌های اثر گذار بر فعالیت‌های سازمان‌ها بررسی می‌شوند تا بر پایه آنها بتوان شناخت علمی و دقیق از محیط درون و بیرون و نیز ساز و کار‌های در حال اجرای کارفرمایان کسب کرد، تا به این ترتیب بتوان سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان را در بهبود عملیات، توان رقابت و نیل به اهداف عالیه و استراتژیک یاری داد.
مدیریت صنعتی در استان زنجان با اشاره به اینکه تحولات در محیط و ظهور شرایط نوین کسب و کار باعث شده است که محدوده، عمق و پیچیدگی خدمات مشاوره‌ای - پژوهشی سازمان مدیریت صنعتی افزایش یابد، ادامه داد: این خدمات به شکل همکاری و تعامل تنگاتنگ با مدیران در شناخت صحیح مسایل، همکاری در فرآیند برنامه‌ریزی حل مسائل و نیز ارائه طریق در حوزه‌های اصلی ارائه می‌شوند.
وی همچنین به فعالیت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی از جمله نشر و توزیع مجله علمی- آموزشی تدبیر در سراسر کشور و همچنین کتاب‌های متعدد چاپ شده مرتبط با مدیریت توسط این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی، مطابق با نیازهای آموزشی مورد نیاز در کشور و به واسطه ایجاد موضوعات جدید در حوزه مدیریت بنگاه‌ها و سازمان‌ها در دنیا، کتاب‌های جدیدی را چاپ و منتشر خواهد کرد.
نصیری همچنین از آمادگی سازمان مدیریت صنعتی استان برای اجرای دوره‌های آموزشی اختصاصی خبر داد و افزود : سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد کلیه دوره های متنوع آموزشی مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را به صورت اختصاصی و با شرایط مورد نظر کار فرما برگزار کند.
وی افزود: همچنین این سازمان آمادگی دارد تا در صورت لزوم، همه فرآیند آموزشی مورد نیاز شرکت‌ها، از نیاز سنجی آموزشی، طراحی دوره، اجرا تا ارزیابی را به صورت اختصاصی و با شرایط مورد نظر کارفرما اجرا کند.
مدیریت صنعتی در استان زنجان از دیگر خدمات قابل ارائه سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان زنجان در حوزه‌های مرتبط با مدیریت، را طرح سام (سامانه ارتقای مدیریت بنگاه‌ها)، خانه مدیران استان، مرکز ارزیابی و ارتقای شایستگی مدیران، ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌ها و شرکت‌ها (IMI 100) کتاب اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 7285403 و 7285403 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول