اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

وظیفه اصلی هسته‌های گزینش احراز صلاحیت افراد است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری کل استان مرکزی گزینش را مشابه با کار قضایی با اهمیت دانست و گفت: وظیفه اصلی هسته‌های گزینش احراز صلاحیت افراد است.

وظیفه اصلی هسته‌های گزینش احراز صلاحیت افراد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حکمت‌علی مظفری در این نشست که به مناسبت 15 دی ماه سالروز تشکیل هسته‌های گزینش به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت کار گزینش بسیار خطیر و پرمسئولیت است و در صورت هرگونه اهمالی همانند کار قضاوت ممکن است باعث تضییع حقوق افراد شود.
وی خدمت صادقانه و خالصانه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث افتخار دانست و افزود: دستگاه قضایی از دستگاه‌های حساس کشور است و به گفته مقام معظم رهبری قوه قضائیه در کشور نبض دستگاه‌های اداری کشور محسوب می‌شود که اگر این نبض خوب عمل کند مجموعه کشور نیز به وظیفه خود به طور صحیح عمل می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ویژگی‌های افراد در به کارگیری آنها در دستگاه‌های حکومتی تصریح کرد: احراز شرایط از لحاظ توان کاری و روانی در جذب افراد از مهم‌ترین ویژگی‌هاست که باید گزینش‌گران با توجه به این خصیصه با سنجش توانایی‌های افراد، متقاضیان را با توجه به روحیات آنان در قسمت‌های مورد نظر به کار گیرند و در این مسیر لزوم کار روانشناسی و شخصیت شناسی افراد از طرف گزینش‌گران همراه با شایسته سالاری بیش از پیش احساس می‌شود.
مظفری با توصیه به فعالان هسته گزینش به ژرف‌اندیشی و نگاه عمیق در برخورد با افراد متقاضی خواستار توجه به استعداد و مهارت‌های فردی اشخاص و نوع کار افراد شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر این نکته که نیروی انسانی در هر دستگاه و یا موسسه به عنوان سرمایه‌های اصلی آن دستگاه معرفی می‌شوند با ذکر روایاتی از صدر اسلام کارهای بزرگ در جامعه را به انسان‌های توانمند و بزرگ نسبت داد و بیان کرد: همواره می‌بایست در گزینش افراد به منظور جذب در دستگاه قضایی کشور بیشترین اهتمام و دقت را مدنظر قرار داد.
مظفری در ادامه در تشریح وظایف اصلی هسته‌های گزینش احراز صلاحیت افراد در جذب به یک سازمان را مهم‌ترین وظیفه گزینش دانست و با اشاره به جایگاه خطیر هسته‌های گزینش تاکید کرد: باید در این مسیر حساس که رسالتی بسیار سنگین است از تضییع حقوق افراد جلوگیری کرده و با رعایت تقوای الهی به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم.
معاون اداری مالی دادگستری و عضو اصلی هسته گزینش دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به عملکرد یک ساله این هسته در طول سال گذشته، تعداد افراد معرفی شده به منظور گزینش 325 نفر است.
خطیب‌آرا نفرات گزینش شده از طریق این هسته را مربوط به دادگستری استان مرکزی و دستگاه‌های تابعه قضایی استان شامل اداره کل زندان‌ها ،سازمان بازرسی و پزشکی قانونی استان بیان کرد و افزود: از این تعداد 257 نفر مرد و 68 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
در پایان این نشست از اعضای هسته‌های گزینش با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول