اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

دستگاه‌های اجرایی اعتبارات خود را کامل دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از اختصاص 100 درصد اعتبارات دستگاه‌های استان مرکزی در سال جاری خبر داد.

دستگاه‌های اجرایی اعتبارات خود را کامل دریافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های درآمد هزینه‌ای کشور است که با توجه به تحقق کامل درآمدهای مصوب و مازاد، اعتبارات دستگاه‌های اجرایی 100 درصد اختصاص خواهند یافت.
وی تصریح کرد: بالغ بر 80 درصد حجم درآمدی از بخش صنعت‌ تامین می‌شود که با توجه به جایگاه صنعت در استان می‌طلبد فرمانداران و مسئولان مسائل و مشکلات بخش صنعت را به خوبی رصد کرده و در راستای رفع مشکلات بکوشند.
استاندار مرکزی ادامه داد: بخش صنعت علاوه بر نقش اقتصادی در ایجاد اشتغال نیز نقش بسیار موثری دارد که باید برای رفع مشکلات این بخش با جدیت تلاش کرد.
شعبانی‌فرد بیان کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است که می‌طلبد ستاد تسهیل شهرستانی حل مشکلات صنعت برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار دهد.
وی میزان درآمد‌ وصولی استان در 9 ماهه گذشته را 141 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: درآمد استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 102 درصد افزایش داشته است.
استاندار مرکزی در ادامه بر لزوم سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.
شعبانی‌فرد اظهار کرد: اولویت اجرای پروژه‌ها با ‌پروژه‌های نیمه تمام است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های بدهکار به شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند تا شهرداری نیز بتواند به اجرای پروژه‌ها سرعت ببخشد.
معاون برنامه‌ریزی استانداری استان مرکزی نیز با بیان اینکه تهیه و تدوین اسناد برش شهرستانی برنامه پنجم توسعه در استان کامل شده است، گفت: استان مرکزی در تدوین و چاپ برنامه و اسناد راهبردی فرادستی توسعه از استان‌های برتر کشور است.
محمدرضا عاشوری‌ افزود: بر اساس ماده 179 قانون برنامه، تهیه برنامه عملیاتی پنج ساله شهرستان‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف استان‌ها است که مقدمات اجرایی آن در استان مرکزی فراهم شده است.
به گفته وی به منظور تهیه اسناد راهبردی پنج ساله شهرستان‌های استان یک هزار و 500 ساعت کار انجام شده است.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول