اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تخصیص اعتبارات ناچیز بیانگر قانع بودن نمایندگان به کم است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر برای راه‌آهن شیراز 300 میلیارد و برای راه‌آهن اردبیل یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود، نشاندهنده این است که مسئولان و نمایندگان قبلی اردبیل به کم قانع بوده و هرگز در تفکر کارهای بزرگ و ماندگار نبوده‌اند.

تخصیص اعتبارات ناچیز بیانگر قانع بودن نمایندگان به کم است
ایرج محمد‌زاده در حاشیه  جلسه مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل داشت: با کار فرهنگی و ریشه‌یابی بسیاری از مشکلات می‌توان بر بسیاری از معضلات جامعه غلبه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان اردبیل، علت آن را بی‌توجهی به زیرساخت‌ها توصیف کرد و بیان داشت: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشود و در جذب سرمایه‌گذاران تلاشی مفید و موثر صورت نگیرد نمی‌توان از این بحران خارج شد به طوری که ما باید در استان اردبیل به توسعه صنایع مادر و اشتغال آفرین همت کنیم که این کار نیز تنها با رفع بسیاری از مشکلات زیرساختی امکان‌پذیر است.
مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وام دادن بدون پشتوانه برای جوانان جز بیکاری و بدهکار کردن آنها ثمره و سودی ندارد و ما همچنان بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب و در دوره‌های مختلف شاهد وعده تحقق نیافته احداث راه‌آهن بودیم که هنوز این موضوع به ثمر ننشسته است.
وی ضرورت دایر کردن کنسولگری‌های کشورهای مختلف در اردبیل، برقراری پروازهای خارجی و داخلی متعدد و برگزاری همایش‌های بین‌المللی را در صنعت گردشگری از راهکارهای مفید و موثر در جذب گردشگری خارجی توصیف کرد.
مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما با نگرش‌های سنتی به این حوزه هرگز نمی‌توانیم همسو با سایر کشورها به توسعه حقیقی دست پیدا کنیم چرا که در عصر علم و دانش مدیریت هوشمندانه و مبتنی بر دانش حرف اول را می‌زند.
وی با اشاره به گذر نسل‌ها و تحولات رخ داده و ورود به دوره علم و حکمت در دوران معاصر، بیان داشت: باید مسیر خود را موازی با مطالبات و نیازهای جامعه تغییر دهیم چرا که شعاع خواسته و مطالبات امروز جامعه ما افزون‌تر و گسترده‌تر از گذشته است.
مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: درجا زدن در شیوه سنتی و حرکت نکردن به سمت مدرنیته از آفت‌های مدیریت و نگرش‌ها و باورهای حقیقی است که همه ما باید نسبت به آن هوشمندانه رفتار کنیم تا مشکلات و معضلات کم شده و توسعه و ترقی واقعی شکل گیرد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ اگر برای راه‌آهن شیراز 300 میلیارد تومان و برای راه‌آهن اردبیل یک میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گیرند و ادعا می‌کنند که باید راه‌آهن اردبیل با مشارکت مردمی احداث شود این نشان از پیگیری نکردن مسئولان استانی و نمایندگانی است که در گذشته به کم قانع بوده و هرگز در تفکر کارهای بزرگ و ماندگار نبوده‌اند.
محمدزاده در پایان سخنان خود توسعه مراکز دانشگاهی را در اردبیل به همراه افزودن بر رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ضروری اعلام کرد و گفت: ‌با توسعه آموزش عالی توسعه زیرساخت‌ها و منابع انسانی طبیعی و برنامه‌ریزی درست اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول