اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد

آغاز به کار 2 مرکز جدید علمی کاربردی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: دو مرکز جدید علمی کاربردی از بهمن ماه سال جاری در استان زنجان آغاز به کار می‌کنند.

آغاز به کار 2 مرکز جدید علمی کاربردی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فتحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 15 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان زنجان اظهار داشت: 13 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر فعال هستند.
وی با بیان اینکه دو مرکز دیگر دانشگاه علمی کاربردی از بهمن ماه در زنجان راه‌اندازی می‌شود، افزود: یک مرکز در سازمان همیاری شهرداری‌ها و مرکز دیگر در هلال احمر ایجاد می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان تصریح کرد: دو رشته بازاریابی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گرایش خدمات رایانه‌ای شهرداری‌ از رشته‌های مد نظر برای راه‌اندازی در سازمان همیاری و شهرداری‌ها است.
وی با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز دانشگاه علمی کاربردی در هلال احمر ادامه داد: رشته‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی با گرایش نجات‌ امداد و سوانح در مرکز هلال احمر ایجاد می‌شود.
فتحی اضافه کرد: در دو مرکز جدیدالتاسیس هلال احمر و سازمان همیاری شهرداری‌ها 300 دانشجو جذب می‌شوند که سهم هر رشته 75 دانشجو است.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان را در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با پذیرش‌هایی که در بهمن ماه صورت می‌گیرد، این تعداد به 9 هزار نفر افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان اضافه کرد: 35 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان دختر و 65 درصد پسران هستند.
وی با اشاره به اینکه 77 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند، افزود: 23 درصد دانشجویان هم در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
فتحی از آغاز ثبت نام دوره‌های پودمانی کاردانی و همچنین کارشناسی ناپیوسته پودمانی از 20 دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: زمان آزمون کارشناسی ناپیوسته پودمانی برای ورود با این دانشگاه 29 اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های کارشناسی ناپیوسته پودمانی مهر ماه سال آینده آغاز می‌شود، تصریح کرد: زمان آغاز کلاس‌های دوره‌های کاردانی از بهمن ماه سال جاری است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان اضافه کرد: در دوره‌های ثبت نام جدید که از 20 دی ماه آغاز می‌شود، در 65 کد رشته محل ثبت نام انجام می‌شود.
وی تعداد کد رشته‌های محل کاردانی را که در دی ماه دانشجو ثبت نام می‌کنند را 42 کد رشته اعلام کرد و افزود: دانشجویان در 23 کد رشته محل نیز در مقطع کارشناسی پذیرش می‌شوند.
فتحی تعداد کد رشته‌های جدیدالتاسیس را در مقطع کاردانی را هشت کد رشته عنوان و تاکید کرد: در 11 کد رشته جدید کارشناسی ناپیوسته نیز دانشجو پذیرش می‌شود.
وی رشته اصلاح و تربیت در مرکز بهزیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات با گرایش خدمات رایانه‌ای، در سازمان همیاری شهرداری، سه رشته مکانیزاسیون کشاورزی، مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی و گل و گیاه زینتی در مرکز فنی و حرفه‌ای زنجان از جمله رشته‌هایی هستند که در دی ماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان اسامی رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کنند را مربی مراکز پیش دبستانی، مهندسی تکنولوژی کنترل ابزار دقیق، مهندسی تکنولوژی فرآوری مواد معدنی، مهندسی تکنولوژی ساختمان، تربیت مبلغ قرآن کریم و حسابداری با گرایش حسابرسی عنوان کرد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های علمی کاربردی استان زنجان تصریح کرد: باید در نظر گرفت تا ارگان‌ها برای تربیت مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ای اعلام نکنند، دانشگاه علمی کاربردی اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.
فتحی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره نحوه جذب مدرسین دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: بر اساس قوانین برای این دانشگاه اجازه جذب مدرسانی با مدرک کم‌تر از کارشناسی ارشد وجود ندارد.
وی تاکید کرد: آئین‌نامه جذب مدرسان تمام وقت برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی تدوین شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان در پاسخ به سئوالی درباره منابع درسی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: سر فصل‌ها و منابع درسی برای تدریس مشخص شده‌اند و در صورت عدم رعایت از طرف مدرس باید توسط دانشجویان کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد آموزش‌ها در دانشگاه علمی کاربری کار در محیط است، تاکید کرد: فقط 30 درصد آموزش‌ها در این دانشگاه نظری هستند.
فتحی با بیان اینکه بضاعت مالی دانشگاه علمی کاربردی ضعیف است، اضافه کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند، ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه مستلزم یک عزم جدی است.
وی با اشاره به ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری از طرف هیئت دولت ادامه داد: افزایش بهره‌وری و پوشش بین سطوح تحصیلی تکمیلی از جمله نتایج عملیاتی شدن این نظام آموزشی محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان انعطاف پذیری و هماهنگی با سیاست‌های کلان کشور از جمله سند چشم انداز 20 ساله کشور و همچنین برنامه توسعه پنج ساله پنجم کشور را از مهم‌ترین اصل‌های نظام آموزشی مهارت و فناوری اعلام کرد.
وی استقلال کامل در برنامه‌ریزی و استاندارد سازی آموزش‌ها را از دیگر اصول نظام آموزش مهارت و فناوری اعلام کرد و گفت: محتوای درسی دانشگاه علمی کاربردی نیز منطبق با نیازهای جامعه تدوین می‌شوند.
فتحی نحوه صدور گواهینامه‌های دانشگاه علمی کاربردی را به دو صورت عنوان کرد و افزود: گواهینامه‌های آموزش عالی مهارت و فناوری با ماهیت فنی و غیر فنی برای شرکت کنندگان در دوره‌ها آموزشی این  دانشگاه صادر می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول