اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان انجام شد؛

افتتاح مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت شاهرود

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت شهرستان شاهرود افتتاح شد.

افتتاح مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان، با حضور معتمد معاون فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت شهرستان شاهرود افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان در آیین افتتاح این مرکز گفت: در راستای اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و ماموریت‏های سازمان ملی مهارت و فناوری در زمینه ایجاد نظام جامع آموزش مهارت، مجوز ایجاد دو مرکز علمی و کاربردی در سطح استان سمنان صادر شده است.
ابراهیم محمودی گفت: مجوز یک مرکز در شهرستان سمنان در رشته‏های جوشکاری، ماشین‏ابزار، سخت‏افزار رایانه و یک مرکز در شهرستان شاهرود در رشته‏های برق الکترونیک ابزار دقیق، تعمیر و نگهداری خودرو و مکانیسین ماشین‏های کشاورزی صادر شده است.
وی اضافه کرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت شهرستان شاهرود با پذیرش حدود 45 دانشجو عملاً کار خود را آغاز کرده است.
محمودی افزود: در مرحله نخست دانشجویان در مقطع کاردانی پودمانی پذیرش شده‏اند و در صورت اخذ مجوز این مراکز تا دوره‏های کارشناسی و نیز به صورت ترمی قابل ارتقا هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان به تشریح آیین‏نامه نظام آموزش مهارت و فناوری مصوبه هیئت وزیران پرداخت.
محمودی گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری مشتمل بر دو نظام فرعی «آموزش عالی مهارت فناوری» و «آموزش فنی و حرفه‏ای» دوره‏های تکمیلی بین سطوح است که بر این اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‏ای از ارکان آموزش عالی مهارت و فناوری به شمار می‏آیند.
وی با تاکید بر اینکه سطوح تحصیل در هر دو نظام آموزش عالی نظری و نظام آموزش عالی مهارت و فناوری، از نظر ارزش هم‏طراز است، خاطرنشان کرد: فارغ‏التحصیلان هر یک از سطوح تحصیلی در این دو نظام می‏توانند بر اساس شرایط عمومی و اختصاص پذیرش، در سطوح بالاتر هر یک از دو نظام ادامه تحصیل دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان افزود: دوره‏های آموزش عالی مهارت و فناوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‏ای اجرا خواهد شد و مدارک تحصیلی این دوره‏ها توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‏ای صادر می‏شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان نیز ضمن قدردانی از تلاش‏ها و پیگیری‏های مستمر مدیریت و سایر مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان، تجهیزات و امکانات این اداره کل را مطابق با استانداردهای روز دانست.
بهرامی‏نسب تاسیس مراکز آموزش عالی علمی کاربردی را در مراکز آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان، حق مسلم این اداره کل دانست و ابراز امیدواری کرد تا با راه‏اندازی و فعالیت مراکز علمی کاربردی در سایر شهرستان‏های استان، شاهد توسعه کمی و کیفی آموزش‏های مهارت و فناوری مبتنی بر پژوهش‏های کاربردی و نیز تامین نیاز آموزشی حوزه‏های مختلف شغلی در سطح استان باشیم.
آیین افتتاح این مرکز که با حضور معتمد معاون فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول