اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی:

مرکز علمی ـ کاربردی باید کار را هدفمند دنبال کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مرکز علمی ـ کاربردی باید کار را هدفمند دنبال کند و رشته‌های مورد نیاز صنعت و فن جامعه را بگیرد و خروجی این دانشگاه کاربلد و مثمرثمر باشد.

مرکز علمی ـ کاربردی باید کار را هدفمند دنبال کند
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سید جلال خواب‌نما در مراسم افتتاح مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی مهارت گناباد اظهار داشت: در بحث ضرورت علم و عالم شدن به نیازهای جامعه بشری آیات و روایات فراوانی وجود دارد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه فراگیری علم ضرورت دارد، افزود: باید به سمت یادگیری علوم واقعی رفت و در این رابطه علومی مناسب است که مشکلات و نیازهای جامعه را مرتفع کند و این علوم با عمل توام شود.
خواب‌نما تصریح کرد: هرجا علم با عمل همگام شده توفیقات زیادی را کسب کردیم مثل علوم پزشکی که در این زمینه به پیشرفت‌های زیادی رسیدیم و این در حالی بود که علم  و عمل همزمان به کار رفت.
وی بیان داشت: در بحث مهارتی و نیازهای اجتماعی دانشگاه زیاد داریم و یکی از مشکلات موجود بحث نمره‌پروری است که ضرورت یک تجدید نظر لازم است و شاید هدف از ایجاد مرکز علمی کاربردی هم همین است. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: مرکز علمی کاربردی باید کار را هدفمند دنبال کند و رشته‌های مورد نیاز صنعت و فن جامعه را بگیرد و خروجی این دانشگاه کاربلد و مثمرثمر باشد.
خواب‌نما تصریح کرد: سازمان ملی مهارت 80 درصد مهارت را سیاست‌گذاری می‌کند، در سال جدید 62 رشته جدید علمی ـ کاربردی اضافه شد در حالی که از ابتدای شروع مراکز علمی ــ کاربردی این رشته‌ها تنها 56 رشته بوده است.
وی بیان داشت: یکی از مراکزی که برای داشتن مرکز علمی کاربردی مهارت تقاضای زیادی داشت شهرستان گناباد بود و این در حالی است که این مرکز نخستین مرکز ایجاد شده در شهرستان‌های استان است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول