اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

ساختمان دانشگاه علمی کاربردی فردوس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فاز نخست ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان فردوس افتتاح شد.

ساختمان دانشگاه علمی کاربردی فردوس افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس هیئت موسس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان فردوس سه‌شنبه‌شب در این مراسم اظهار داشت: ساختمان این دانشگاه در سه فاز شامل فضای اداری، آموزشی و رفاهی و در زمینی به مساحت 5 هزارمتر مربع احداث می‌شود.
حجت متولی حبیبی گفت: در حال حاضر فاز نخست این پروژه با 597 مترمربع زیربنا و با صرف اعتبار 500 میلیون تومان در مدت 75 روز اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: احداث لابراتوار، کتابخانه، سالن ورزشی، کافی‌شاپ، سلف سرویس، سالن اجتماعات، نمازخانه و کلاس‌های درس از جمله فضاهای پیش‌بینی شده در ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان فردوس است.
متولی حبیبی تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در نتایج آزمون‌ها و المپیادهای جهانی همواره مالک یکی از سه مقام نخست هستیم و از این رو ارتقای سطح علمی دانش پژوهان باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس هیئت موسس دانشگاه علمی کاربردی فردوس یادآور شد: این دانشگاه دارای 440 دانشجو و 6 رشته کاردانی شامل فناوری اطلاعات، گرافیک، حسابداری، تعمیر و نگهداری خودرو، معماری و نرم‌افزار کامپیوتر است.
وی گفت: از بهمن‌ماه سال جاری نیز در مقطع کارشناسی در دو رشته حسابداری و فناوری اطلاعات دانشجو پذیرفته می‌شود.
امام جمعه شهرستان فردوس نیز گفت: هیچ کشوری بدون پشتوانه علمی و فناوری به جایی نمی‌رسد و ملتی می‌تواند ادعایی در جهان داشته باشد که به پیشرفته‌ترین تکنولوژی فناوری و علوم بشری مجهز باشد.
حجت‌الاسلام سیدمجدالدین حسینی افزود: انقلاب اسلامی ایران در یک مرحله به تبع انقلاب و طبیعت انقلاب‌ها در مرحله شعار قرار داشت ولی به مرور زمان راه خود را پیدا کرد و با عزم جدی که در مسئولان و حاکمیت پدید آمد شعار به عمل تبدیل شد.
وی تصریح کرد: اگر علم و فناوری ایران اسلامی به جهان ثابت نمی‌شد بدون شک استکبار جهانی و آمریکا برای حمله به ایران لحظه‌ای تردید نمی‌کردند.
امام جمعه فردوس یادآور شد: امروز کشور ما در فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، نانو تکنولوژی، هوا و فضا و ماهواره در رده کشورهای نخست جهان قرار دارد و فضای بسیار مناسب علمی در کشور حاکم شده است.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به فرهنگ غنی شهرستان فردوس گفت: این شهرستان از گذشته تاکنون مهد علم و فرهنگ بوده و در برخی کتاب‌های تاریخی نیز از شهر تون نام قدیم فردوس به عنوان مهد علم و دانش یاد شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی نیز گفت: بیشترین مرکزی که با جوانان سر و کار دارد دانشگاه است و از این رو دانشگاه‌ها باید زمینه پیشرفت جوانان را فراهم کند.
سیدمحمد خراشادی‌زاده افزود: در حال حاضر تعداد 850 دانشگاه علمی کاربردی در کشور دایر است که حدود 300 مرکز آن خصوصی است و جمعی از فرهیختگان جامعه با عنوان هیئت موسس این مراکز را اداره می‌کنند.
وی با اشاره به وجود 15 مرکز جامع علمی کاربردی در استان تصریح کرد: بیش از 4 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه علمی کاربردی فردوس 10 درصد تعداد دانشجویان را به خود اختصاص داده است.
خراشادی‌زاده از افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی فردوس در سال آینده خبر داد و یادآور شد: با دو برابر شدن تعداد رشته‌های این دانشگاه در سال آینده تعداد دانشجویان مرکز نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول