اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و‌ صنایع دستی اردبیل:

افتتاح راه اردبیل ـ سرچم توان جذب گردشگر را مضاعف کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: افتتاح راه اصلی اردبیل ـ سرچم توان جذب گردشگر را در استان اردبیل مضاعف کرده است.

افتتاح راه اردبیل ـ سرچم توان جذب گردشگر را مضاعف کرده است
بهروز ندایی در حاشیه جلسه کمیته میراث و گردشگری اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با افتتاح راه اردبیل ـ سرچم مسافرت‌ها به اردبیل شکل متنوع‌تر و سهل و آسان به خود می‌گیرد به طوری که هموطنان‌مان در روزهای پایانی هر هفته می‌توانند با گذر از بزرگراه زنجان ـ تبریز از مسیر سرچم سفر ایمنی را به اردبیل در کوتاه مدت داشته باشند و از فضاهای گردشگری، ‌تاریخی، طبیعی و جلوه‌های خدادادی این منطقه استفاده کنند.
وی بیان داشت: از زمان افتتاح این مسیر حضور گردشگران متعددی را در استان شاهد بودیم به طوری که ظرفیت گردشگری استان آمادگی برگزاری جشنواره‌های زمستانی را دارد که در این راستا برخی اقدامات آغاز شده است.
ندایی خاطرنشان کرد: در کنار افزایش مدت اقامت گردشگران در شهرهای مختلف استان اردبیل تلاش می‌کنیم بر تنوع جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی استان بیفزاییم تا گردشگری محدود و محصور به آب‌های گرم سرعین و برخی مکان‌های مشهود و معلوم نباشد.
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه از اجرای برخی طرح‌های جامع گردشگری در شهرهای مختلف خبر داد ابراز داشت: طرح جامع گردشگری منطقه آب گرم گیوی و سردابه در کار گروه میراث فرهنگی مصوب شده و سرمایه‌گذار با توجه به طرح اولیه و مطالعات نهایی به زودی عملیات اجرایی این طرح جامع را آغاز می‌کند.
 
کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی باید احیا شود
این مسئول در ادامه با اشاره به ادغام کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری با سه کار گروه امور زیربنایی، آمایش سرزمینی و سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به اهمیت کار در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان سه مولفه اصلی توسعه استان انتظار می‌رود این کار گروه به صورت مستقل احیا شود که با تصمیم هیئت دولت شرح وظایف آن نیز به صورت مستقل تهیه و تدوین شود.
ندایی اظهار داشت: در حال حاضر جلسات کار گروه در قالب این سه مجموعه برگزار شده و پرونده‌های مربوط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این سه کار گروه رسیدگی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: این مجموعه در کار گروه‌های دیگر نیز با عنوان عضو اصلی یا فرعی حضور داشته و از حق و حقوق واقعی این بخش دفاع می‌کند به گونه‌ای که اغلب دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در کمیته ستاد تسهیلات سفرهای استان عضویت دارند.
وی در مورد برگزاری جشنواره‌های زمستانی یادآور شد: با توجه به سیاست دولت در واگذاری برگزاری این جشنواره‌ها توسط بخش خصوصی ما نیز مصمم هستیم این جشنواره‌ها را متولیان مناطق مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری با مشارکت شرکت‌ها و مجموعه‌های توریستی ـ گردشگری برگزار کنند که امسال در صورت آمادگی مسئولان شهرستان سرعین جشنواره زمستانی در سرعین و مناطق بکر و زیبای خلخال برگزار می‌شود.
ندایی در مورد سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات گردشگری بیان داشت: در پنج سال اخیر بیش از 100 هتل، مهمان‌پذیر و هفت منطقه نمونه گردشگری توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری احداث و در اختیار استفاده‌کنندگان قرار گرفته است.
دبیر کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در پایان از آمادگی این اداره کل برای حمایت از سرمایه‌گذاران علاقمند به احداث مجتمع‌های خدمات بین راهی و مراکز تفریحی خبر داد و افزود:‌ قرار است در منطقه شورابیل اردبیل و سرعین با حضور سرمایه‌گذاران پارک آبی احداث شود و چندین طرح تفریحی توریستی دیگر نیز در دست برنامه‌ریزی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول