اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه ترجمان وحی خبر داد

گردآوری 145 ترجمه قرآن در کتابخانه موسسه ترجمان

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه ترجمان وحی از گردآوری 145 ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف در کتابخانه موسسه ترجمان وحی خبر داد.

گردآوری 145 ترجمه قرآن در کتابخانه موسسه ترجمان
حجت‌الاسلام محمد نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: اطلاع از نقد و نظرها در مورد ترجمه‌های قرآن و کیفیت آنها یکی از مسائل لازم و ضروری محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موسسه ترجمان وحی، تحقیق و جست‌وجو در مطبوعات داخلی و خارجی پیرامون نقطه نظرهای ارائه شده درباره ترجمه‌های چاپ شده قرآن و مباحث نظری ترجمه برای اطلاع از محتویات ترجمه‌ها و کیفیت آنها را انجام می‌دهد.
مدیر موسسه ترجمان وحی ادامه داد: تعداد مقالات آرشیو شده در این زمینه بالغ بر 3 هزار و 700 مقاله است که از این تعداد نزدیک هزار و 100 مقاله آن نقد ترجمه‌های فارسی قرآن است.
وی با بیان اینکه در بخش لاتین دامنه شناسایی و گردآوری مقالات و نقد و نظرها وسیع‌تر بوده است، گفت: در این بخش علاوه بر موضوع ترجمه قرآن، مقالاتی در باب تاریخ قرآن، خط و زبان قرآن، ادبیات قرآنی، تفسیر و مفسران، علوم قرآن، مترجمان قرآن و نقد و معرفی ترجمه‌های قرآن وجود دارد.
نقدی خاطرنشان کرد: مطالعات قرآنی به طور عام و حوزه‌هایی مانند علوم قرآنی و معارف قرآنی در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ترکی استانبولی و اسپانیولی در بخش لاتین موسسه موجود بوده و تعداد آنها تاکنون به 2 هزار و 600 عنوان رسیده است.
وی با بیان اینکه 145 ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف در کتابخانه موسسه وجود دارد، گفت: اتریشی، اردو، ارمنی، ازبکی، اسپانیایی، بلغاری، آواری، ایرانولی، سومالی، سوئدی، ترکمن و پرتغالی از جمله ترجمه‌هایی است که در این کتابخانه موجود است.
مدیر موسسه ترجمان وحی یادآور شد: بالی، بت، چک، تامیل، اکراینی، ترکی آذری، تاگالوگ، تلگو، کنری، فنلاندی، کردی، کره‌ای، کشمیری، سومالی، کیکامبا، گا، گرجی، لاتویانی، یدیش، چی یائو، داگبانی و دوسان از دیگر ترجمه‌های قرآن موجود در کتابخانه موسسه ترجمان وحی است.
وی خاطرنشان کرد: این ترجمه‌ها از سوی هزار و 262 مترجم ترجمه شده و دارای 3 هزار و 510 عنوان و 5 هزار و 600 جلد است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول