اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح ختم خانوادگی قرآن در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح ختم خانوادگی قرآن در قم از ابتدای بهمن ماه سال جاری خبر داد.

طرح ختم خانوادگی قرآن در قم اجرا می‌شود
جلال خدا‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت مدارس قرآنی در استان قم اظهار کرد: این مدارس در زمینه آموزش رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید و مفاهیم ویژه دانش‌آموزان در تمام مقاطع فعالیت دارند.
وی با اشاره به طرح ختم خانوادگی قرآن به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی گفت: این طرح به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و اکنون به عنوان یکی از طرح‌های ملی اعلام شده است.
رئیس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در استان‌ قم از 30 دی ماه به صورت فراگیر آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان پیگیری این طرح به عنوان قرآن‌یاوران فعالیت دارند، بیان کرد: جلسه توجیهی برای قرآن‌یاوران خواهر 17 دی ماه و برای قرآن‌یاوران برادر 18 دی برگزار می‌شود.
خدامحمدی عنوان کرد: در این طرح 120 حزب قرآن در بین افراد متقاضی متشکل از فرهنگیان و خانواده‌های آنها تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح ختم خانوادگی قرآن اظهار کرد: استفاده از قرآن در مراحل مختلف زندگی مهم‌ترین هدف این طرح بوده که شرکت‌کنندگان از آن بهره‌برداری می‌کنند.
رئیس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود: قرآن عهد خداست و بر فرد مسلمان سزاوار است که روزانه به عهد خود نگاه کرده و 50 آیه از قرآن را قرائت کند.
وی بیان کرد: این طرح به گسترش فرهنگ قرآنی کمک کرده و همه اقشار جامعه را با قرآن مأنوس می‌کند تا به تدریج با مفاهیم عالی قرآن بیشتر آشنا شوند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول