اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی خبر داد

ارائه ویکی علوم قرآنی در فضای مجازی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی از ارائه ویکی علوم قرآنی در فضای مجازی به منظور استفاده محققان و کاربران خبر داد.

ارائه ویکی علوم قرآنی در فضای مجازی
حجت‌الاسلام محمدهادی یعقوب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویکی علوم قرآنی اظهار کرد: کاربران از اقصی نقاط دنیا در ویکی می‌توانند درباره موضوعی خاص اظهار نظر کنند و سپس در مکانی خاص در ویکی نظرات کارشناسان را بررسی کرده و به صورت نوشته قابل قبول تصویب می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: کاربران و محققان از سراسر دنیا مقالات و مطالب خود را با اتصال به این سیستم ارائه کرده و سپس یک دانشنامه در طول زمان تدوین می‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی عنوان کرد: پیش از تدوین ویکی علوم قرآنی، ویکی فقه و اصول تولید شده و مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ویکی علوم قرآنی پیش از پایان سال جاری در قالب 11 هزار موضوع علوم قرآنی در اینترنت قرار می‌گیرد.
یعقوب‌نژاد با اشاره به نرم‌افزار مطهر گفت: در این نرم‌افزار 91 جلد از کتاب‌های شهید مطهری نمایه‌سازی شده و به صورت موضوعی قابل دسترس است.
وی اظهار کرد: بنا داریم تا از طریق ویکی، نرم‌افزار مطهر در دسترس کاربران قرار گیرد تا کاربران با اتصال به اینترنت آثار را به شکل نمایه موضوعی مشاهده کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی تصریح کرد: در این ویکی هزار موضوع از آثار شهید مطهری گزینش و به منابع مختلف در قالب 91 جلد کتاب‌ متصل شده است.
وی با اشاره به تفاوت ویکی شهید مطهری با ویکی فقه و اصول و علوم قرآنی عنوان کرد: ویکی فقه، اصول و علوم قرآنی تخصصی بوده ولی مخاطبان عمومی مانند دانش‌آموزان می‌توانند از ویکی شهید مطهری شامل آثار این استاد گرانقدر استفاده کنند.
ویکی به انواعی از وبگاه‌ها که به تمام بازدیدکنندگانش بعضی اوقات حتی بدون نیاز به ثبت‌نام در وبگاه، اجازه ویرایش، افزودن، یا حذف مطالب را می‌دهد، گفته می‌شود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول