اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

60 نفر در جشنواره مطالعات ملی قرآن ثبت نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: تاکنون 60 نفر از دانشجویان استان اردبیل در جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ثبت نام کرده‌اند.

60 نفر در جشنواره مطالعات ملی قرآن ثبت نام کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد استانی جشنواره ملی مطالعات قرآنی در اردبیل اظهار داشت: بیشتر این تعداد ثبت نام کنندگان اینترنتی از دانشگاه محقق اردبیلی و مرکز علمی ـ کاربردی شعبه جهاد دانشگاهی اردبیل بوده‌اند.
وی با قدردانی از همکاری مطلوب اعضای ستاد استانی جشنواره تصریح کرد: امیدواریم ثمره این حرکت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها موثر باشد.
رئیس ستاد استانی سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره مطالعات ملی قرآنی دانشجویان از آغاز مقدمات برگزاری سومین دوره این جشنواره از شهریور ماه سال جاری در استان اردبیل خبر داد و افزود: صددرصد مصوبات نخستین جلسه ستاد استانی اجرایی شده است.
قاسمی از تمدید زمان ثبت نام اینترنتی بخش کتبی جشنواره تا 12 بهمن ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: چاپ 42 تخته بنر اطلاع‌رسانی جشنواره توسط ستاد استانی انجام شده  و طبق مصوبه قبلی جلسه تعداد بنرهای درخواستی اعضای ستاد چاپ و با هدف نصب در دانشگاه‌ها تحویل معاونت‌های دانشجویی- فرهنگی دانشگاه‌های متبوع شده است.
وی گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هزینه چاپ سه بنر اطلاع‌رسانی و توزیع رایگان کتاب منبع آزمون را به صورت رایگان این دانشگاه متقبل شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این جشنواره روز دوشنبه اول اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.
قاسمی در ادامه منبع بخش کتبی این جشنواره را در کتاب در کوچه‌های آفتاب اثر علامه محمد تقی مصباح یزدی معرفی کرد و اظهار داشت: در این کتاب به مباحث مهم عرفانی پرداخت شده است.
‌در ادامه این جلسه یکی از اعضای دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و جامعه اظهار داشت: اگر کسی بخواهد به صورت معنوی و مناسب هدایت شود باید از قرآن و آموزه‌های آن الهام گیرد.
حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد با اعلام اینکه استفاده محدود از قرآن در جامعه قابل شکایت و انتقاد است ادامه داد: در جامعه ما بیشترین استفاده از قرآن در استخاره‌ها و قرار دادن آن در خانه تازه تاسیس است.
وی از استخراج بحث‌های اجتماعی از قرآن در جامعه تاکید کرد و افزود: در کل کشور تحقیق قابل قبول و مناسبی در خصوص شح نفس وجود ندارد این در حالی است که در این خصوص در قرآن احادیث و روایات زیادی وجود دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل به تعریف شح نفس اشاره و خاطرنشان کرد: تمام انسان‌ها همگی حب منفعت دارند و به عبارت دیگر شح نفس پرضررترین موضوع برای ضربه زدن به انسان است و ضرورت دارد این بحث به صورت کشوری مورد تحقیق قرارگیرد.
رجب‌نژاد‌ با یادآوری اینکه امروز جای قرآن در جامعه خالی است تصریح کرد: باید در این مسیر فعالیت کرد و کارهای پژوهشی و تالیفی را به صورت کیفی انجام داد.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول