اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه ترجمان وحی خبر داد

چاپ جلد نخست ترجمه خطی قرآن به زبان فارسی

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه ترجمان وحی از چاپ جلد نخست ترجمه خطی قرآن به زبان فارسی شامل معرفی هزار ترجمه مخطوط فارسی خبر داد.

چاپ جلد نخست ترجمه خطی قرآن به زبان فارسی
حجت‌الاسلام محمد نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تهیه نسخه‌های قرآنی ترجمه شده به زبان‌های مختلف اظهار کرد: این مؤسسه در گام نخست به تهیه نسخه‌های ترجمه شده به زبان‌های مختلف اقدام کرده و تاکنون تعداد این نسخه‌ها به 5 هزار و 600 جلد رسیده که از سوی هزار و 262 مترجم به 145 زبان ترجمه شده است.
وی خاطر نشان کرد: شناسنامه‌های مجزا برای شناسایی ترجمه‌ها از نظر صحت، اتقان، شیوایی، رسایی، ویرایش و نگارش برای هر قرآن تهیه شده است.
مدیر مؤسسه ترجمان وحی ادامه داد: محورهای مختلفی مانند سوابق مترجم، کیفیت ترجمه، میزان آگاهی مترجم از زبان مبدا و مقصد، منابع مورد استفاده در ترجمه، نقطه نظرها و دیدگاه‌های مذهبی مترجم و کیفیت چاپ قرآن‌ها از نظر بی‌غلط بودن مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی با اشاره به تدوین کتاب‌شناسی جامع ترجمه‌های فارسی مخطوط گفت: بر اساس اسناد و مدارک تاریخی نخستین ترجمه قرآن به زبان فارسی صورت گرفته و ایرانیان با عشق و علاقه فراوانی که به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن داشته‌اند، همواره به این امر مقدس همت کرده‌اند.
نقدی خاطر نشان کرد: تاکنون آمار جامعی نسبت به نسخه‌های خطی ترجمه‌های فارسی که در سراسر جهان، موزه‌ها و مراکز مختلف علمی و فرهنگی نگهداری می‌شود، ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: اکنون در مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی طرحی در دست انجام است که حاصل آن شناسایی تمام نسخه‌های موجود از ترجمه قرآن به زبان فارسی است که در نقاط مختلف جهان نگهداری می‌شود.
مدیر مؤسسه ترجمان وحی عنوان کرد: تاکنون یک جلد کتاب شامل معرفی هزار ترجمه مخطوط فارسی چاپ و منتشر شده است.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول