اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی:

اثربخشی دهه فجر نیازمند رویکرد جدید است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی فرماندار دشتی گفت: اگر می‌خواهیم ایام‌الله دهه فجر را به گونه‌ای برگزار کنیم که نتیجه بخش باشد باید رویکردهای جدیدی را ارائه دهیم.

اثربخشی دهه فجر نیازمند رویکرد جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حسین باغداری صبح امروز در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی دشتی اظهار داشت: هر سال که از تاریخ انقلاب می‌گذرد وظیفه مردم و برگزارکنندگان در راستای گرامیداشت این ایام سنگین‌تر می‌شود و مطالبات در یادآوری این ایام بیشتر می‌شود.
وی افزود: مواجهه بودن با نسل‌های جدید موجب سخت‌تر شدن کار می‌شود زیرا می‌خواهیم فرهنگ و تاریخی را به افرادی انتقال دهیم که در آن زمان نبودند.
باغداری ارائه فرهنگ و تاریخ به نسل آینده را مهم دانست و یادآور شد: یک روز با یک نمایشنامه و یا جنگ شادی به راحتی جشن را برپا می‌کردیم و آن روز این را می‌طلبید ولی امروز با وجود ابزارهای جدید نمی‌توانیم به یک جنگ شادی اکتفا کنیم زیرا جنگ شادی و یک نمایش کارآیی سال‌های گذشته را ندارد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیداری اسلامی ادامه‌دهنده مسیر انقلاب اسلامی ایران است و الگوگیری از این انقلاب است، افزود: با توجه به شاخص‌های موجود در کشور و همچنین بیداری اسلامی همه برنامه‌ها باید بر این محورها حرکت کند.
معاون سیاسی فرماندار دشتی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر باید از لحاظ ضعف و قوت آسیب‌شناسی شود خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی که در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود باید آسیب‌شناسی و بررسی شود چنانچه در سال گذشته ضعف‌هایی داشته است تلاش کنیم راه حل‌های تقویت آن را به کار گیریم.
وی اضافه کرد: در دهه فجر پروژه‌های بسیاری در شهرستان وجود دارد که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود یا به بهره‌برداری می‌رسد که این خود یک نعمت است.
باغداری از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب دهه فجر در دشتی خبر داد و تصریح کرد: در ایام‌الله دهه‌ فجر دولت‌مردان خدمات انجام شده را به مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان ارائه کنند.
معاون سیاسی فرمانداری دشتی گفت: دهه فجر دهه بیان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: سیستم حکومتی که در راس آن ولایت فقیه است امروز الگویی برای جهان اسلام شده است.
باغداری با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر باید همه‌گیر شود گفت: نباید در چارچوب کلیشه‌ای قرار گیریم زیرا کاری که انجام می‌دهیم برای مردم است و باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود تا مردم با خدمات انجام شده توسط دولت بیشتر آشنا شوند.
وی تصریح کرد: نیاز نیست دستگاهی چندین برنامه اجرا کند، می‌تواند با اجرای یک برنامه مفید بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.
معاون فرمانداری دشتی با تاکید بر استفاده از جوانان و نوجوانان در برنامه‌های دهه فجر گفت: ما باید به جوانان و نوجوانان بها دهیم زیرا اعتماد به این آینده‌سازان موجب قوی‌شدن برنامه‌ها می‌شود.
وی ایجاد شادی در برنامه‌های این ایام را مهم برشمرد و گفت: امسال می‌توانیم برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را با شادی برگزار کنیم.
باغدای با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در انتخابات برای ما حضور مردم مهم است و به فرموده حضرت امام خمینی(ره) میزان رای ملت است و حضرت آقا فرمودند که امسال انتخابات واقعا انتخابات چالشی است.
وی تصریح کرد: وظیفه ما تشویق کردن مردم به پای صندوق‌های رای است چون پشتوانه مملکت ما رای بالای مردم است که ان‌شاءالله این اتفاق رخ خواهد داد.
مدیر آموزش و پرورش دشتی نیز در این نشست گفت: دهه فجر امسال را با نامگذاری دهه انتظار داشته باشیم به واسطه اینکه روز 12 بهمن شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است.
حسین زارعی با بیان اینکه در این ایام برنامه‌های معنوی در زمینه انتظار در مدارس شهرستان برگزار می‌شود اظهار داشت: 16 بهمن به روایت اهل سنت و 21 بهمن به روایت شیعه میلاد مسعود و مبارک حضرت محمد(ص) است که این فاصله به عنوان هفته وحدت است،باید برنامه‌های دهه فجر را با محوریت مساجد برگزار کنیم.
وی یادآور شد: در روز 26 دی ماه که روز فرار شاه خائن است یک مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی ترتیب می‎دهیم و پیشنهاد می‌کنیم هر سال این روز، روز استقبال از دهه فجر در کشور نامگذاری شود تا دستگاه‌ها خود را برای برگزاری ایام‌الله دهه فجر آماده کنند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول