اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

3 روستای خلخال در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: اهالی سه روستای پروچ، آق‌بلاغ و لمعه‌دشت شهرستان خلخال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت گاز طبیعی بهره‌‌مند می‌شوند.

3 روستای خلخال در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جریان بازدید از ایستگاه تقلیل فشار گاز دو مورد از این روستاها اظهار داشت: 500 خانوار این مناطق محروم و روستایی با گازرسانی از این نعمت خدادادی استفاده می‌کنند به گونه‌ای که هم‌اکنون کار اجرای ایستگاه تقلیل فشار صد درصد انجام شده است.
وی تصریح کرد:‌ در هفته‌های آینده بعد از تست ایستگاه در روستاهای یاد شده برنامه‌ریزی و علامت‌زنی برای علمک‌گذاری آغاز شده و در دهه فجر امسال گازرسانی به این مناطق را افتتاح می‌کنیم.
فرماندار خلخال یکی از سیاست‌های دولت خدمتگزار را بردن انجام خدمات متنوع به مناطق روستایی اعلام کرد و افزود: در این زمینه بیش از ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی به میمنت ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
در این جلسه رئیس شرکت گاز شهرستان خلخال نیز خاطر نشان کرد: برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار گاز روستاهای یاد شده 850 میلیون تومان هزینه شده است.
غلامعلی آقایی اضافه کرد: این انتقال از خط 20 اینچی انشعابی با ظرفیت چهار اینچ برای روستاهای یاد شده جدا شده و با بهره‌برداری از آن خانوارهای متقاضی سه روستای بخش مرکزی خلخال صاحب گاز می‌شوند.
 
* گازرسانی 165 روستا در استان اردبیل
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز گفت:‌ گازرسانی به 165 روستای استان اردبیل در دست اقدام است.
به گزارش فارس، فیروز خدایی در جریان بازدید از پروژه‌های گازرسانی روستایی در اردبیل اظهار داشت: از یک‌هزار و 700 روستا، 265 روستا در این استان هم اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند و کار گازرسانی به 165 آبادی نیز در دست اقدام است.
وی با اعلام اینکه 23 شهر استان صاحب گاز طبیعی هستند، افزود: تنها شهر بدون گاز استان مرادلو در دهه فجر امسال صاحب گاز شده و یک وضعیت صد درصدی را در گازرسانی به شهرهای استان شاهد هستیم.
خدایی با اعلام اینکه تاکنون ۴ هزار و 200 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع گاز در این استان اجرا شده است، تصریح کرد:‌ 865 واحد صنعتی در استان اعم از کوچک و بزرگ از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در مورد وضعیت مصرف گاز در استان نیز خاطرنشان کرد: تا آخر آذر ماه امسال 47 میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است.
خدایی مصرف همشهریان را در 9 ماه گذشته بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک تعدیل مناسب را در مصرف گاز با وجود سرمای زودهنگام پاییزی و زمستانی و افزایش مشترکان شاهد بودیم.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 80 درصد مشترکان گاز در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 280 هزار مشترک در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول