اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی:

مساجد عهده‌دار حرکت روشنگری جامعه هستند

خبرگزاری فارس: دبیر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی گفت: مساجد در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه روشنگری جامعه را بر عهده‌ دارند.

مساجد عهده‌دار حرکت روشنگری جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده در دومین جلسه ستاد مساجد دهه فجر اظهار داشت: در طول تاریخ مساجد مهم‌ترین سنگر دفاع از آرمان‌های اسلام بوده و این مکان مقدس نقش بسیار مهمی در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب داشته است.
وی با بیان اینکه مساجد باید همچنان محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشند، افزود: در برپایی برنامه‌های دهه فجر باید جایگاه و نقش مساجد مورد توجه خاص قرار گیرد چراکه خاستگاه انقلاب اسلامی از مساجد بوده است و این نقش فعال باید ادامه یابد.
بابازاده اظهار داشت: نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های انقلاب باید همواره مورد توجه مسئولان، برنامه‌ریزان، علما و روحانیان باشد.
این مسئول با بیان اینکه مساجد نقش بی‌بدیلی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب ایفا کردند، اضافه کرد: در طول تاریخ مسلمانان هیچ پناهگاه مستحکم‌تری از مساجد نداشتند و همواره از مساجد به عنوان پایگاه استقامت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان استفاده می‌کردند.
بابازاده افزود: با استقرار نظام اسلامی در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) شاهد تحولات عظیمی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور بودیم که در این مسیر مساجد در به پیروزی رساندن انقلاب و مستحکم کردن اهداف و آرمان‌های آن نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: نقش‌آفرینی مساجد در تمام عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.
بابازاده با بیان اینکه مساجد پناهگاه امنی برای تمام اقشار جامعه هستند، تصریح کرد: تشکیل ستاد خبری برای انعکاس تمام فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع و تعامل با ائمه جماعات و برنامه‌ریزی مناسب برای حضور آنان در مناسبت‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر و توجه بیشتر به روستاها و برنامه‌ریزی برای مساجد روستایی از برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های مساجد پیگیری می‌شود.
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه مبارک فجر آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت انتخابات و جایگاه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید مساجد به محل تبلیغ کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تبدیل شوند.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول