اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد زکات استان اردبیل خبر داد

رشد 70 درصدی پرداخت زکات در اردبیل / پرداخت زکات از مرز 2.1 میلیارد تومان گذشت

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد زکات استان اردبیل گفت:‌ زکات پرداختی اهالی استان اردبیل در سال زراعی گذشته بیش از 70 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد نشان می‌دهد.

رشد 70 درصدی پرداخت زکات در اردبیل / پرداخت زکات از مرز 2.1 میلیارد تومان گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده عصر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات سال به سال شاهد افزایش پرداخت زکات زارعان و کشاورزان استان هستیم به طوریکه در سه سال اخیر به طور متوسط 30 الی 50 درصد افزایش پرداخت زکات را شاهد بودیم.
وی با اعلام اینکه زارعان و کشاورزان متدین استان اردبیل بالغ بر 2.1 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، تصریح کرد: بیشترین زکات پرداختی مربوط به زارعان شمال استان به ویژه شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار بوده که این کار اغلب به صورت خودجوش و با رغبت و علاقه‌مندی زارعان انجام شده است.
احدزاده خاطرنشان کرد: جایگاه استان اردبیل نیز در جمع‌آوری و پرداخت زکات وضعیت رو به بهبودی داشته به طوریکه این استان از استان‌های موفق و برتر در این بخش به شمار می‌رود.
این مسئول در ادامه سخنان خود به آثار مثبت و معنوی پرداخت زکات در افزایش برکت تولیدات و اندوخته‌های زارعان اشاره کرد و افزود: ما شاهد فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه هستیم به طوریکه مبلغان دینی و مذهبی ما در مساجد و تریبون‌های مختلف تبلیغ کارآمدی را در این بخش داشته‌اند.
وی بیان حساسیت پرداخت زکات را از سوی روحانیان و مبلغان دینی یادآور شد و اضافه کرد: در سایه همین تبلیغات و ایجاد رغبت و علاقمندی مردم به پرداخت زکات رشد خوبی را در دو سال اخیر شاهد بودیم و به نظر می‌رسد بیشتر از این ظرفیت نیز توان جمع‌آوری زکات در این استان وجود دارد.
به گزارش فارس، مسئول ستاد زکات استان اردبیل با اعلام اینکه ظرفیت پرداخت زکات از سوی زارعان استان 9 میلیارد تومان برآورد می‌شود، ادامه داد: ما در یک برنامه‌ریزی پنج ساله می‌توانیم به این هدف‌گذاری اصلی دست یابیم.
وی گفت:‌ کشاورزان و زارعان شهرستان بیله‌سوار با احساس مسئولیت بیشتر در این عرصه سرآمد و موفق حاضر شده به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از زکات جمع‌آوری شده صرف امور فقرا و کارهای عمرانی و آبادانی مناطق مختلف شده است.
احدزاده در پایان سخنان خود افزود: با زکات جمع‌آوری شده در حوزه راه، ‌ساخت غسالخانه، مراکز بهداشتی و توسعه مساجد اقدامات خوبی انجام شده و همین روند نیز با شدت ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول